کد خبر: ۱۳۰۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 12
ورزش خفیف برای بارداران مناسب است، ولی ورزش و حرکات شدید و پریدن ممکن است موجب سقط شود, مصرف غذاها یا داروهای باز کننده حیض نیز ممنوع است، از جمله زیاده روی در مصرف نخود، لوبیا و کنجد که بسیار برای زنان باردار مضر است.

شفا آنلاین:سید جواد علوی درباره تدابیر دوران بارداری اظهار داشت: یکی از مشکلات بارداری به‌خصوص در اوایل آن یبوست که لازم است در رژیم غذایی این افراد از شورباهای ساده بسیار چرب استفاده شود و در صورتی که یبوست شدید باشد, می‌توان از شیر خشت استفاده کرد.

به گزارش شفا آنلاین،به گفته وی ورزش خفیف برای زنان باردار مناسب است، ولی ورزش و حرکات شدید و پریدن ممکن است موجب سقط شود, مصرف غذاها یا داروهای باز کننده حیض ممنوع است (از جمله زیاده‌روی در مصرف نخود، لوبیا و کنجد).

این کارشناس طب سنتی افزود: استفاده از مویز، بهِ شیرین،گلابی، سیب میخوش و انار ملس توصیه می‌شود.

علوی اضافه کرد: بی‌اشتهایی، تـهـوع و استفراغ یکی از معضلات دوران بارداری است. توصیه می‌شود غذاهای بسیار چرب و بسیار شیرین را ترک کرده، آرام آرام مسافت کوتاهی  را پیاده روی کنند.

پیاده روی اشتها را باز می‌کند و از حالت تهوع و استفراغ جلوگیری می‌کند

وی ادامه داد: پیاده‌روی اشتها را باز می‌کند و از حالت تهوع و استفراغ جلوگیری می‌کند. مصرف داروهایی که به صورت موضعی موجب تقویت فم معده می‌شود, نیز مناسب است. داروی مقـوی فم معده می‌توان "به" و خرمای نرسیده را بکوبند و بر سر معده ضماد کنند. در صورت وجود نفخ و دل درد بهتر است به داروی فوق بزر کرفس و رازیانه نیز اضافه شود.

این کارشناس طب سنتی خاطرنشان کرد: مواد قابض و خوشبو مانند "به" برشته شده  در فر و همچنین ماساژ دست‌ها و پاها و استفاده از داروهای تقویت کننده دهانه معده، نگاه داشتن دانه انار و برگ نعناع در دهان مفید است و برای رفع مشکلات گوارشی افراد موثر است.

برچسب ها: ورزش ، بارداری ، کنجد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: