کد خبر: ۱۳۰۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 12
جامعه پزشکی یک گروه فرهیخته است که خود تمایل به همکاری در پرداخت مالیات را دارد و نسبت به سایر گروه‌های اجتماعی یکی از منضبط ترین ها در پرداخت به موقع مالیات است.
شفا آنلاین>سلامت>عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که پزشکان یکی از منضبط ترین گروههای مرجع در پرداخت مالیات هستند گفت : اعمال سلیقه برای پرداخت مالیات متخصصان دردو استان همجوار بیشتر از گذشته شده است.

به گزارش شفا آنلاین،حسین بابایی عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه دریافتی پزشکان کاملا مشخص بوده و به راحتی توسط سازمان امور مالیاتی قابل محاسبه است، اظهار داشت: جامعه پزشکی یک گروه فرهیخته است که خود تمایل به همکاری در پرداخت مالیات را دارد و نسبت به سایر گروه‌های اجتماعی یکی از منضبط ترین ها در پرداخت به موقع مالیات است.

وی با اعلام اینکه صورتحساب مراکز درمانی و حتی بخش خصوصی کاملا شفاف بوده بطوری که کسی نمی تواند با سندسازی از مالیات فرار کند، افزود: آن چه جامعه پزشکی را رنج می دهد این است که برابری در پرداخت مالیات نسبت به درآمدهای کلان در جامعه قابل قبول نیست یعنی گروه اندکی هستند که درآمدهای بالایی دارند و نباید کل جامعه پزشکی را با آن گروه مقایسه کنند.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه 70 درصد جامعه پزشکی را پزشکان عمومی تشکیل می دهند، ادامه داد: پزشکان عمومی درآمد بالایی ندارند و نباید با پزشکان متخصصی که به دلیل حساسیت شغلی خود درآمد بالا و نه غیرمتعارف دارند، مقایسه شوند.

وی با بیان اینکه اگر دیدگاهها نسبت به گروههای پزشکی عوض نشود عوارضی را در برخواهد داشت، تصریح کرد: متاسفانه سازمان امور مالیاتی در بحث طبقه بندی مالیاتی پزشکان از اطلاعات کارشناسی شده سازمان نظام پزشکی استفاده نمی کند در حالی که ممکن است برخی از پزشکان توانایی پرداخت مالیات را نداشته باشند یا براساس نیاز مردم به یک قشرخاص لازم باشد آن گروه از تخفیف مالیاتی برای خدمت رسانی به بیماران بهره مند شوند.

بابایی با تاکید بر اینکه سلیقه ای عمل کردن درباره مالیات پزشکان آسیب زننده است، اعلام کرد: در 2 استان همجوار میزان مالیات متخصصان کاملا متفاوت است و حتی در سال های امضای تفاهم نامه، این اعمال سلیقه وجود داشت که اکنون بیشتر شده است.
 
وی افزود: پرشکان براساس قانون مالیات های مستقیم جز اقشاری هستند که باید هر سه ماه دریافتی های خود را به سازمان امورمالیاتی اعلام کنند در حالی که می توانیم مشمول تفاهم نامه شویم و بیمه ها نیز کسورات مالیاتی را دریافت نمی کنند و خود پزشکان باید برای این امر مراجعه کرده و پرداخت به موقع داشته باشند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: