کد خبر: ۱۳۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 12
یک شرکت دارویی که قیمت شربت دیفن هیدرامین کامپاند را به صورت خودسرانه به سه برابر قیمت افزایش داده بود، جریمه شد و تذکر گرفت.

شفا آنلاین:ایرج حریرچی روز شنبه در حاشیه همایش ظرفیت سازی مدیران بیمارستهای دولتی در پاسخ به پرسشی درباره افزایش قیمت یک شربت دارویی توضیح داد.
 به گزارش شفا آنلاین،وی گفت: قیمت این شربت که متعلق به یک شرکت دارویی شناخته شده است، هزار و 500 تومان است که روی شیشه آن همین قیمت درج شده است اما این شرکت به صورت خودسرانه قیمت دارو را روی جعبه کاغذی چهار هزار و 500 تومان درج کرده که مصداق گرانفروشی و تخلف است.
سخنگوی وزارت بهداشت بدون اشاره به نام این شرکت اضافه کرد: با تماسی که با رئیس سازمان غذا و دارو گرفتم، مشخص شد که این موضوع به سازمان غدا و دارو اطلاع رسانی شده و با دستور این سازمان،قیمت این دارو اصلاح شده و به قیمت سابق برگشته است.
وی گفت: حتما این شرکت به خاطر این تخلف جریمه می‌شود و این سابقه در گرفتن مجوزهای بعدی و قیمت گذاری داروهای این شرکت لحاظ می‌شود.
حریرچی درباره روش آگاهی مردم از این تخلفات و نیز گزارش این تخلفات گفت: مردم می‌توانند هر گونه گرانفروشی وتخلف در زمینه قیمت کالا و خدمات مرتبط با سلامت با یکی از شماره های 1490 یا 1690 اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی و اصلاح شود.
شماره 1490به اطلاع رسانی دارویی ارتباط دارد و شماره 1690 به شکایات مردم از زیرمیزی برخی پزشکان متخلف رسیدگی می کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: