کد خبر: ۱۳۰۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 12
دبیرستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برگزاری نخستین دوره المپیاد دانشجویی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در ابتدای سال آینده خبر داد.
شفا آنلاین:دکترامیرعلی حمیدیه افزود:این المپیاد با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای دانشجویان مقطع کارشناسی به پایین برگزارخواهد شد و کارهای اولیه این المپیاد در حال انجام است.

به گزارش شفا آنلاین،وی به برگزاری اولین دوره المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این المپیاد از مصوبات وزارت آموزش و پرورش است و امسال هم دومین دوره آن برگزار خواهد شد.

** پیشرفت های گسترده کشور در حوزه سلول های بنیادی
دبیرستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی گفت: کشور در حوزه سلول های بنیادی در سال های اخیر پیشرفت های گسترده ای داشته است.
وی اظهار کرد که برای اینکه کشور روز به روز بتواند پیشرفت کند و خودش را همپای بقیه کشورها نگه دارد و خود را در این حوزه به قله جهان برساند نیاز است که از تمام ظرفیت ها و توانمندی ها بهره گرفته شود.
حمیدیه ادامه داد که سلول های بنیادی مختص رشته خاصی در پزشکی نبوده و آموزش فراگیری آن نیز اختصاص به گروه سنی خاصی ندارد و در این راستا سعی شده همه رده های سنی به خصوص کودکان با این فناوری پیشرفته آشنا شوند.
وی افزود: یکی از اهداف اصلی ستاد توسعه علوم فناوری های سلول های بنیادی در یکسال و نیم گذشته، معطوف به دبیرستان ها و حتی دبستان ها بوده تا این علم ترویج و گسترش پیدا کند.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی گفت: هدف ترویج بیش از پیش علم سلول های بنیادی است که ایرانی ها در آن سرآمد هستند.
وی دهه آینده را دهه بازار این فناوری پیشرفته دانست و اظهار کرد که اگر نتوانیم بازار را بدست آوریم، زحمات محققان برای دستیابی علم کشیده اند، تبدیل به ثروت نخواهد شد.
حمیدیه تاکید کرد که برای تبدیل علم به ثروت حتما باید نسل بعدی را از الان آماده کنیم تا هیچ توقفی در رشد این علم به وجود نیاید وکشور با یک موج بسیار قوی تر به سمت قله های این علم حرکت کند.
وی ترویج این علم در سطوح پایه را ضروری دانست و گفت: این موضوع سبب ایجاد انگیزه و رغبت در دیگران به خصوص جوانان می شود و از این طریق افراد نخبه جذب این حوزه خواهند شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: