کد خبر: ۱۳۰۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 13
خسرو ارتقایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه تهران در خصوص وضعیت آب پایتخت و مباحثی که در خصوص بالابودن نیترات آب وجود دارد، گفت: «خوشبختانه به دلیل بارندگی‌هایی که در فرودین ماه امسال داشتیم، منابع آب سطحی افزایش یافته و میزان استفاده از آب سدها بیش از 70 درصد بوده و این یعنی حدود 26 درصد از آب زیرزمینی استفاده شده است
شفا آنلاین:بنابراین کیفیت آب در سال‌جاری مناسب بوده است. از طرف دیگر آزمایشگاه مجهزی که در شرکت آب و فاضلاب استان تهران وجود دارد و همکاری ما با مسئولین بهداشت در دانشگاه‌های شهید بهشتی، ایران و تهران دارند نگرانی‌ها از وضعیت سلامت آب را کاهش می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین:به نقل از سپید جلساتی بین دستگاه‌های مسئول برگزار می‌شود تا آبی که در شبکه به مردم تحویل داده می‌شود، استاندارد و کاملا بهداشتی باشد. همچنین مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران این موضوع را به صراحت در جلسات اعلام کرده‌اند که نیترات آب شبکه تهران کمتر از 5 است.» وی در خصوص آبیاری نامناسب سبزیجات در تهران نیز بیان کرد: «در منطقه شهرری، تعدادی از افرادی که کشاورزی می‌کنند از فاضلاب و یا روان‌آب‌های شهر تهران استفاده می‌کنند که به هیچ‌وجه مناسب کشاورزی نیست و هیچ مجوزی برای استفاده آن صادر نشده است. با تصمیماتی که در استانداری تهران و فرمانداری ری اتخاذ شد، تعداد قابل توجهی از بندهایی که این افراد ایجاد کرده و در پشت آن پمپ قرار می‌دادند، در چند مرحله تخریب شده و از برداشت فاضلاب خام برای فعالیت کشاورزی ممانعت شده است.»

       ارتقایی ادامه داد: «در اقدامی دیگر، پروژه‌ای اجرا شده تا بخشی از پساب تصفیه‌خانه جنوب تهران که برای فعالیت‌های کشاورزی سالم و استاندارد است، روستاهایی انتقال یابد که با معضل آلودگی‌های نفتی از پالایشگاه و آلودگی فاضلابی مواجه‌اند و البته این پروژه هنوز کامل نیست. در هر حال همه ما یعنی شرکت آب، فرمانداری و محیط زیست باید مراقبت باشیم که مردم از فاضلاب خام برای فعالیت‌های کشاورزی و به خصوص سبزی‌کاری استفاده نکنند.» وی در ادامه با تاکید بر اینکه آب ورودی و خروجی به سدها به لحاظ کیفیت کاملا کنترل می‌شود، افزود: «حتی در سدها لایه‌های مختلف آب به لحاظ کیفی نمونه‌برداری و آزمایش می‌شود و در زمینه کیفیت آب رودخانه‌ها نیز ایستگاه‌های آنلاین برای پایش وجود دارد که البته بخشی از این مسئولیت بر عهده سازمان محیط‌زیست نیز است.»

       مدیرعامل شرکت آب منطقه تهران همچنین از برنامه ساماندهی آب‌های جنوب تهران خبر داد و گفت: «این طرح بالغ بر حدود 700 میلیارد تومان هزینه دارد. براساس مطالعه‌ای که انجام دادیم قصد داریم آب‌های آلوده را جمع‌آوری و دو تصفیه‌خانه راه‌اندازی کنیم تا به مصارف کشاورزی برسانیم و اجازه ندهیم که خاک و آب آلوده شود. امسال مناقصه این طرح را با کمک سرمایه‌گذار بخش خصوصی برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم این طرح بزرگ زیست‌محیطی را به مرحله اجرا برسانیم.»
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: