کد خبر: ۱۳۰۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 10
میزان فوریت پزشکی سالانه کشور سالانه دو میلیون و 200هزار مورد است که در صدد هستیم با برنامه های مختلف یک دقیقه زودتر به محل حادثه رسیده تا خسارت جانی را کاهش دهیم.
شفا آنلاین>سلامت>سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه 800 دستگاه آمبولانس جدید تا فروردین سال آینده به چرخه خدمت رسانی پزشکی اضافه می شود گفت: اکنون سه هزار و500 دستگاه آمبولانس در کشور به حادثه دیدگان خدمت بهداشتی و پزشکی را ارائه می دهند.

به گزارش شفا آنلاین،پیر حسین کولیوند روز پنجشنبه افزود: امیدواریم تا ماه آینده نیز 400 دستگاه آمبولانس (بنز) در طرح تحول سلامت به ناوگان اورژانس کشور اضافه شود.
وی گفت: این خودروهای جدید هم به لحاظ مدل و هم تجهیزات می توانند خدمات بیشتری را ارائه دهند.
کولیوند با بیان اینکه یکی از برنامه های اورژانس کشور تاسیس پایگاه های امدادی در روستا هاست گفت: در حال حاضر توانسته ایم 50 پایگاه روستایی را در کشور راه اندازی کنیم.
وی ادامه داد: بنا داریم 350 پایگاه روستایی امداد و نجات را تا آینده نه چندان دور تاسیس و تجهیز کنیم.

** دو میلیون و 200هزار مورد خدمات اورژانسی در کشور
سرپرست اورژانس کشور افزود: میزان فوریت پزشکی سالانه کشور سالانه دو میلیون و 200هزار مورد است که در صدد هستیم با برنامه های مختلف یک دقیقه زودتر به محل حادثه رسیده تا خسارت جانی را کاهش دهیم.
وی با بیان اینکه خدمات اورژانسی در جاده ها و شهرهای کوچک در حد استاندارد است تصریح کرد: مهم ترین معضل در ارائه خدمات پزشکی در شهرهای بزرگ مربوط به ترافیک شهری است که این موضوع را با آوردن ناوگان موتور آمبولانس جبران کردیم.

** خدمات اورژانسی را در تهران به چهار دقیقه خواهیم رساند
کولیوند اظهار کرد: در حال حاضر به دنبال تعریف استانداردهای لازم برای خدمات پزشکی به مصدومان هستیم که در این خصوص خدمات اورژانسی را در پایتخت به چهار دقیقه برسانیم.
وی همچنین خدمت رسانی بهتر در نقاط حادثه خیز را مستلزم همکاری بیشتر دستگاه های ذیربط در ارائه سریع خدمات پزشکی به سانحه دیدگان دانست و گفت: امیدواریم دیگر حوادث ناگواری را در نقاط حادثه خیز نداشته باشیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: