کد خبر: ۱۳۰۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 10
معاون آموزشی نظام پزشکی تهران بزرگ با اشاره به اینکه بیمه‌ها توان پوشش خدمات سطح سه دندانپزشکی را ندارند، گفت بهترین راه کاهش هزینه‌های درمانی پیشگیری و رعایت بهداشت دهان و دندان است.
شفا آنلاین:علی یزدانی معاون آموزشی نظام پزشکی تهران بزرگ  در خصوص عدم پوشش بیمه ای خدمات دندانپزشکی اظهار داشت: خدمات سطح سه دندانپزشکی هزینه‌بر بوده و در هیچ جای دنیا این خدمات بطور کامل تحت پوشش صنعت بیمه قرار ندارد.

به گزارش شفا آنلاین،وی افزود: صرف نظر از تمایل سازمان های بیمه‌گر برای پوشش خدمات درمانی دندانپزشکی، محدودیت منابع اجازه این اقدام را به آن‌ها نمی دهد.

وی نهادینه شدن فرهنگ پیشگیری و رعایت بهداشت دهان و دندان را مهمترین عامل کاهش پوسیدگی دندان در بین افراد عنوان کرد و گفت: پیشگیری و مراقبت های اولیه بهترین راه جلوگیری و کاهش میزان پوسیدگی دندان ها است که هزینه زیادی را به افراد تحمیل نمی‌کند.

این متخصص دندانپزشکی ترمیمی به نقش مهم تبلیغات و آموزش در پیشگیری از بیماری های دهان و دندان اشاره کرد و اذعان داشت: اکنون شورای سلامت دهان وزارت بهداشت طرح بهداشت و پیشگیری از بیماری های دهان و دندان را در گروه سنی 6 تا 14 سال دنبال می کند که نقش مهمی در کاهش آمار پوسیدگی دندان افراد در آینده خواهد داشت.

وی یادآور شد: اگر رسانه ملی در دهه های گذشته تبلیغات و آموزش‌های لازم را در خصوص پیشگیری و بهداشت دهان و دندان سرلوحه کار خود قرار می داد، امروز در سطح گسترده شاهد پوسیدگی دندان در بین افراد جامعه نبودیم زیرا آموزش و فرهنگسازی در این عرصه بسیار موثر است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: