کد خبر: ۱۳۰۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 10
معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 350 هزار بیمار سرطانی در کشور زندگی می کنند و پیگیری امور آنها نیازمند عزم و انجام مشارکت های اجتماعی است.

شفا آنلاین:سیدمحمدهادی ایازی روز پنجشنبه در نشست تبیین سیاست‌های معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همدان اظهار کرد: بسیاری از این بیماری ها با اراده جمعی قابل پیشگیری است و می توان با راه اندازی سازمانهای مردم نهاد و مشارکت های اجتماعی، به سلامت مردم کمک کرد.
به گزارش شفا آنلاین،وی اضافه کرد:هم اکنون انجمن های حمایت از کودکان سرطانی در سطح کشور فعالیت مطلوبی دارند و این امر بیانگر سازماندهی انجام شده در حوزه مشارکت های اجتماعی است.
وی با تاکید بر لزوم آگاه سازی مردم و ترویج مشارکت های اجتماعی در شناخت بیماری ها و راه های پیشگیری و درمان بیان کرد: هم اکنون حدود 50 درصد مردم کشورمان اضافه وزن دارند و پنج و نیم میلیون تن در معرض دیابت هستند که این مساله ضرورت مشارکت های اجتماعی با هدف آگاهی مردم را می طلبد.
معاون وزیر بهداشت و درمان تشکیل سازمان های مردم نهاد در پیگیری و پیشگیری بیماری ها را نیاز امروز جامعه دانست و افزود: سازمانهای مردم نهاد حوزه سلامت بسیاری درکشور وجود دارند که برای فرهنگ ‌سازی و آموزش مردم تلاش می ‌کنند و در مناسبت های مختلف با حضور در جمع مردم برای افزایش آگاهی عمومی خدمات خوبی ارائه می ‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: امروزه با توجه به محدودیت مالی دولت راهی جز استفاده ازمشارکت مردمی باقی نمی ‌ماند وافراد بسیاری با اعتقاد زیاد به اهداف تعیین شده در حوزه بهداشت و درمان وارد می‌شوند.
وی افزود: همچنین فراهم شدن زمینه مشارکت مردم بسیاری از مشکلات حوزه سلامت به ویژه در بخش مصرف دخانیات، مواد پرکالری، نمک و چربی و غذاهای آماده را کاهش می دهد.
ایازی یادآور شد: آسیب های اجتماعی از موضوع های مورد توجه رهبر معظم انقلاب است که باید فعالیت های فوق ‌العاده ‌ای از سوی دستگاه های مربوطه انجام شود چرا که طبق فرمایش ایشان هر انسان با وجدان باید در حوزه آسیب های اجتماعی رسالت خود را انجام دهد.
وی به رویکردهای موجود در حوزه سلامت جامعه ‌محور اشاره کرد و گفت: ستاد آسیب های اجتماعی در وزارت بهداشت پیش ‌بینی شده که ازجمله این موارد می ‌توان به آسیب های اجتماعی حاشیه ‌نشینی، طلاق، اعتیاد و اختلالات روانی اشاره کرد.
ایازی افزود: بسیاری از مشکلات حوزه سلامت فقط با دراختیارقرار دادن منابع مالی قابل حل نیست و باید برای افزایش انگیزه ورود مردم به این حوزه تلاش شود.
در این نشست کارشناسان به طرح دیدگاه های خود پیرامون پیشگیری از آسیب های اجتماعی پرداختند.
برچسب ها: سرطان ، وزارت ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: