کد خبر: ۱۳۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 10
قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ظرفیت تخت‌های بیمارستانی دولتی قم را حدود ۱۲۰۰ تخت عنوان کرد و گفت: حدود ۸۰۰ تخت جدید بیمارستانی در قم اضافه می‌شود.
شفا آنلاین:ایرج حریرچی درحاشیه بازدید از روند ساخت بیمارستان های قم، افزود: درسه دهه گذشته امکانات بیمارستانی و بهداشتی درمانی این شهر کمتر از متوسط کشوری بوده است و از این نظر شرمنده مردم قم بودیم.


به گزارش شفا آنلاین،وی اضافه کرد: خوشبختانه با اقداماتی که طی سه سال اخیر انجام شده، ظرفیت تختهای بیمارستانی دولتی قم که حدود 1200 تخت بود، با ساخت بیمارستان های جدید به 2000 تخت با بهترین استاندارد افزایش می یابد.


قائم مقام وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد: بیمارستان فرقانی در آینده نزدیک و بیمارستان امیرالمومنین(ع) نیز تا دهه فجر افتتاح شود و بیمارستان های نیروگاه و بیمارستان زنان که در مجموعه بیمارستانی شهید بهشتی در حال ساخت است تا پایان این دولت به اتمام برسد.


حریرچی گفت: امید است با اقداماتی که در حال انجام است، شهر قم از نظر تعداد تخت و کیفیت در جایگاه ممتاز و در شان خود قرار گیرد.

وی به اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه درشهر قم اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز اقدامات خوبی انجام شده به گونه ای که 140 پایگاه شهری و 40 مرکز سلامت جامع تشکیل شده است.


وی به هتلینگ بیمارستانی درقم اشاره کرد و گفت: ساختمان بیشتر بیمارستان های قم قدیمی است و به همین منظور این بیمارستان ها بازسازی و هتلینگ ایجاد شده است.


قائم مقام وزیر بهداشت با تاکید بر همکاری همه جانبه دستگاه های با دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: در کلانشهر قم همراهی دستگاه ها با دانشگاه در راستای سلامت مردم ضروری است.


حریرچی، قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از روند ساخت بیمارستان امیرالمومنین(ع) و فرقانی بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند احداث این طرح ها قرار گرفت.


بیمارستان امیرالمومنین(ع) با زیربنای 22 هزار مترمربع و در 9 طبقه در حال احداث است که کارهای زیربنایی آن تمام شده و تاسیسات این بیمارستان نیز 70 درصد نصب شده است؛ این بیمارستان توسط بخش خیری در حال احداث است که تا دهه فجر امسال با 220 تخت به بهره برداری می رسد.
احداث بیمارستان فرقانی از سال 75 آغاز شده که تا سال 93 با وقفه روبرو بود، از مهرماه سال 93 بار دیگر عملیات اجرایی این طرح در دستور کار قرار گرفت و تاکنون بیش از 98 درصد پیشرفت کرده است؛ برخی از تجهیزات بیمارستان فرقانی نیز نصب شده و در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

برچسب ها: بیمارستان ، تخت ، دولتی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: