کد خبر: ۱۳۰۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 10
یک شرکت تولید کننده محافظ، قصد دارد با تهیه پوششی از جنس گرافن شفاف و سبک محافظی در برابر تابش‌ها و امواج تلفن همراه ایجاد کند به طوری که با نصب آن به داخل بدنه تلفن‌های همراه به مقابله با این امواج پرداخت.
شفا آنلاین:    به‌تازگی یک شرکت توسعه تحقیقات نانو، روی نسل جدیدی از ادوات محافظ تحقیق می‌کند. این شرکت در حال ساخت یک ماده مبتنی بر گرافن برای محافظت ادوات در برابر تابش‌های  امواج با فرکانس بالاست. فناوری تلفن همراه نسل پنجم از امواج فرکانس بسیار بالا استفاده می‌کند؛ این تلفن‌های همراه نسبت به نسل‌های دوم تا چهارم از امواج قوی‌تری بهره‌مند هستند.

به گزارش شفا آنلاین:به این میکروامواج، امواج میلی‌متری گفته می‌شود که همانند فناوری‌های رایج درون بدنه ساختمان‌ها نفوذ نمی‌کند. به همین دلیل است که نیاز به میکروآنتن‌های بزرگتری دارد و از سوی دیگر باید این ایستگاه‌های ارسال نیز نزدیک‌تر به خانه‌ها باشد.

       یکی از محققان از دانشگاه کالیفرنیا می‌گوید: «پذیرش فناوری نسل پنجم تلفن‌های همراه در آمریکا می‌تواند تاثیر به‌سزایی روی اکوسیستم ما داشته باشد، برای مثال می‌تواند باکتری‌ها را تغییر دهد و باکتری‌های مخرب‌تری ایجاد کند، باکتری‌هایی که نسبت به آنتی‌بیوتیک مقاوم هستند. به همین دلیل محققان مختلفی نسبت به این فناوری هشدار دادند و معتقدند که باید پیش از وارد شدن آن به بازار نسبت به اتخاذ تدابیر لازم اقدام کرد.»

       با این حال بسیاری از دانشمندان معتقدند که لازم است تحقیقات بیشتری روی امواج میلی‌متری انجام داد و نسبت به تاثیر این فناوری روی محیط‌زیست و جانداران تحقیق کرد.سپید
منبع: HealthDay
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: