کد خبر: ۱۳۰۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 10
بر اساس برآورد‌های جدید، ممکن است بیش از ۳ میلیون بزرگسال آمریکایی مبتلا به بیماری التهابی روده (IBD) باشند.
شفا آنلاین:به گفته محققان، این میزان حدود سه برابر تعداد برخی از تخمین‌های قبلی است. برآورد جدید بر اساس یک بررسی ملی در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا انجام شده است. از پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی پرسیده شد که آیا پزشک و یا دیگر متخصصین سلامت تاکنون به آنان گفته‌ که مبتلا به بیماری کرون یا کولیت زخم‌شونده (دو گونه از IBD) هستند یا خیر

به گزارش شفا آنلاین:. طبق این پاسخ‌ها، پژوهشگران تخمین زدند که 3/1 درصد از بزرگسالان آمریکایی یا 1/3 میلیون آمریکایی دارای IBD هستند.

       این افراد دارای التهاب مزمن در دستگاه گوارش هستند. بیماران اغلب دچار درد شکم، دل‌درد، خستگی و اسهال می‌شوند. همچنین آن‌ها ممکن است کیفیت زندگی پایینی داشته باشند؛ زیرا اکثرا دچار عوارض شده و نیاز به بستری در بیمارستان یا انجام عمل جراحی دارند. با توجه به این گزارش، شیوع بیماری التهابی روده بسیار بالاتر از آنچه قبلا برآورد شده بود، است. به علاوه این گزارش نشان می‌دهد که این بیماری در برخی گروه‌ها از جمله بزرگسالان بالای 45 سال، اسپانیایی‌تبارها، سفیدپوستان غیراسپانیایی‌تبار و بالغین با سطح تحصیل کمتر از دبیرستان شایع‌تر است.

       از گذشته تصور می‌شد این بیماری افراد جوان را درگیر می‌کند و تعجب‌آور است که شیوع بالایی در بزرگسالان مسن‌تر دارد. این گزارش آشکار کرد که 5/1 درصد از بزرگسالان 45 تا 64 ساله و 7/1 درصد از بزرگسالان بالای 65 سال مبتلا به IBD تشخیص داده شده بودند.

       در گزارش جدید، محققان داده‌های گردآوری‌شده در 2015 از سراسر آمریکا را بررسی کردند. برآوردهای قبلی شیوع بیماری التهابی روده در این کشور محدود به مناطق جغرافیایی خاص یا ادعای مراکز بهداشتی بود. برای مثال، یک مطالعه که در سال 2013 با استفاده از اطلاعات ۱۲ میلیون نفر منتشر شد، تخمین زد 2/1 میلیون بزرگسال آمریکایی دارای IBD هستند.

       با این حال، امکان دارد شیوع بیماری در گزارش تازه دست بالا گرفته شده باشد. اغلب علائم در بیماران مبتلا به IBD، در دیگر بیماری‌های شایع دستگاه گوارش مانند سندرم روده تحریک‌پذیر نیز رخ می‌دهد. تشخیص IBD نیاز به تایید در معاینه با استفاده از آندوسکوپی دارد. برخی از افراد ممکن است نشانه‌های خود را اشتباه تفسیر کنند و فکر کنند IBD دارند؛ در حالیکه مبتلا به سندرم روده تحریک‌پذیر هستند.

       علت شناخته‌شده‌ای برای IBD وجود ندارد. این بیماری پیچیده، ناشی از عوامل متقابل ژنتیکی و محیطی متعددی، مانند رژیم غذایی، میکروب‌های روده و سیستم ایمنی بدن ایجاد می‌شود. افزایش میزان این بیماری در آمریکا می‌تواند با عوامل زیادی از جمله تغییر رژیم غذایی افراد شامل افزایش مصرف غذاهای بسته‌بندی‌شده و آماده، چربی و قند در ارتباط باشد؛ اما افزایش استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها، مواد شیمیایی غذاها و افزایش بروز چاقی نیز نقش دارد. سپید
منبع:‌LiveScience
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: