کد خبر: ۹۹۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶:۰۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - 2016February 27
شفا آنلاین>سلامت>محققان انگلیسی می‌گویند افسردگی و اضطراب می‌تواند فواصل شعله‌کشی‌های بیماری التهابی روده (IBD) را در برخی افراد کاهش دهد.
به گزارش شفا آنلاین، مدتی است که بیماری‌های روانی با بیماری‌های التهابی روده مثل بیماری کرون و کولیت اولسراتیو ارتباط داده شده‌اند. اما هنوز یک رابطه محکم علت و معلولی مورد تأیید قرار نگرفته است.


تیم تحقیقاتی دانشگاه یورک دریافت که از ۱۲ مطالعه منتشر شده درباره پیوند افسردگی و اضطراب با شدت گرفتن بیماری التهابی روده، ۷ تای آنها مؤید این پیوند بوده و ۵ تای آنها نبوده‌اند.


آنها این اختلاف‌ها را به تفاوت‌های مطالعات گذشته از جنبه‌های طول مدت، تعداد افراد، متدهای انتخاب و روش ارزیابی اضطراب، افسردگی و بیماری التهابی روده نسبت دادند.


آنها سپس به بررسی داده‌های یک مطالعه سوئیسیشامل بیش از ۲۰۰۰ فرد دچار IBD بین سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۵ پرداختند.


کمی بیش از نصف شرکت‌کنندگان به بیماری کرون و بقیه به کولیت اولسراتیو یا نوع دیگر کولیت دچار بودند. در شروع مطالعه، حدود ۲۰ درصد شرکت‌کنندگان به افسردگی و ۳۸ درصد آنها به اضطراب دچار بودند.


آن‌هایی که افسردگی یا اضطراب داشتند زودتر از آنهایی که مشکل روانی نداشتند به تشدید بیماری التهابی روده دچار می‌شدند. این پیوند در مورد افسردگی قوی‌تر از اضطراب بود.


نتایج مطالعه نشان می‌دهد که پزشکان باید بیماران IBD را از نظر اختلالات روانی مورد غربال‌گری قرار داده و در صورت نیاز به درمان آنها را به متخصصان ارجاع دهند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: