کد خبر: ۱۰۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 08
شفا آنلاین>سلامت>تحقیقات حاکی از آن است که می‌توان در آینده‌ای نزدیک به کمک نانوذرات بیماری التهاب‌ روده را درمان کرد.
به گزارش شفا آنلاین،اخیرا دانشمندان توانسته‌اند در طراحی نانوذرات به پیشرفت‌هایی دست یابند که مولکول‌های سطحی سلول‌ها را که نقش مهمی در التهاب و تورم ایفا می‌کنند مسدود کنند. به گفته محققان و دانشمندان علوم پزشکی دانشگاه جورجیا و دانشگاه جنوب غربی در چین، این روش درمانی برای بیماری التهابی روده بسیار امن و بی‌خطر است.

دانشمندان موفق به تولید و توسعه نانوذراتی شدند که  CD98 را کاهش می‌دهد. CD98 نوعی گلیکوژن است که موجب افزایش التهاب روده می‌شود. آن‌ها بر این باورند که این نانوذرات می‌تواند به عنوان درمانی برای کمک به افرادی که از بیماری التهاب کبد رنج می‌برند، به کار رود.

آن‌ها به این علت CD98 را انتخاب کردند که در مطالعات قبلی مشخص شد که این گلیکوژن در فعال‌سازی سلول‌های ایمنی که در بیماری التهاب کبدی دخیل است نقش مهمی را ایفا می‌کند. در سرتاسر دنیا، بسیاری افراد از بیماری کولیت اولسراتیو و بیماری کرون که التهاب‌های روده هستند رنج می‌برند.

در این نوع بیماری‌ها، دستگاه ایمنی بدن و مجرای گوارشی دچار مشکلاتی مزمن و مکرر می‌شود و با گذشت زمان حاد می‌شود و سبب بروز علائم گوارشی وخیمی همچون اسهال‌های مکرر، دردهای مزمن، گرفتگی عضلات این نواحی، تب، کاهش اشتها و کاهش وزن می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: