کد خبر: ۱۳۰۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۵ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 10
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: «اگر فضای گفت‌وگو بین هنرمندان، فیلم‌سازان، شاعران و متولیان حوزه سلامت ایجاد شود، آثار هنری می‌توانند در زمینه فرهنگ عمومی و سبک زندگی تاثیرگذار باشند.
شفا آنلاین: آن‌چه امروز مشاهده می‌کنیم ناشی از قطع ارتباط نظام‌مند بین متولیان بخش سلامت و هنرمندان است.»

      به گزارش شفا آنلاین:به نقل از سپید علیرضا تابش ادامه داد: «اولین دوره جشنواره فیلم سلامت امسال برگزار شد. ما در بنیاد سینمایی فارابی تصمیم گرفتیم از برخی ژانرهای سینمایی مهجور حمایت کنیم. یکی از این بخش‌ها حوزه سلامت در سال جاری هم چند فیلم در زمینه سلامت داریم که بخشی از داستان آن به این موضوع مرتبط است. امیدوارم این قدم ما، مورد حمایت وزارت بهداشت هم قرار بگیرد

 انتظار داریم وزارت بهداشت به عنوان متولی بخش سلامت از فیلم‌هایی با محوریت سلامت حمایت کند تا این موضوع نمود بیشتری در سینمای ایران داشته باشد.» او با اشاره به تاثیرگذاری رسانه‌های نوین در موضوعاتی مثل سبک زندگی افزود: «ما به وزارت بهداشت پیشنهاد می‌دهیم که از ظرفیت‌های تخصصی بنیادهایی مثل بنیاد فارابی که موظف به حمایت از فیلم‌های مرتبط با موضوع سلامت است، استفاده کند. امیدواریم تفاهم‌نامه‌ای با وزارت بهداشت در این زمینه منعقد شود تا برخی از فعالیت‌های مرتبط با این حوزه که وزارت بهداشت در نظر دارد آن را اجرایی کند را در بنیاد سینمایی فارابی انجام دهد و از فیلم‌های سلامت حمایت کند.»

 مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پاسخ به سوالی درمورد شیوع مصرف سیگار در میان هنرمندان و نمایش مصرف سیگار در برخی آثار هنری و تاثیرات سوء آن بر نسل جوان، گفت: «در فضای هنری ما، متولیان حوزه بهداشت و درمان و محیط‌زیست باید با اهالی هنر گفت‌وگو کنند. ما فقط اهالی هنر را برای ژست‌های رسانه‌ای نیاز نداریم. آنها می‌توانند در زمینه فرهنگ‌سازی مورد مشورت قرار بگیرند و آثار هنری متناسب با شرایط امروز زندگی ایرانیان تهیه کنند. اگر فضای گفت‌وگویی بین هنرمندان، فیلم‌سازان، شاعران و متولیان حوزه سلامت ایجاد شود، آثار هنری می‌توانند در زمینه فرهنگ عمومی و سبک زندگی تاثیرگذار باشند.»
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: