کد خبر: ۱۲۹۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 09
تیمی از پژوهشگران در پی بررسی های خود اعلام کردند که احتمالا آلزایمر مجموعه ای از چند بیماری مختلف محسوب می شود که هر یک از آن ها باید به طور جداگانه ای مورد درمان قرار گیرند .
شفا آنلاین:کشف رمز ساختار بیماری آلزایمر و عوامل زمینه ساز آن نشان می دهد که این بیماری در برخی از خانواده ها رخ می دهد نه در همه افراد .

به گزارش شفا آنلاین: به همین دلیل پژوهشگران این تیم تحقیقاتی اعلام کردند که بر اساس شواهد موجود ، بیماری آلزایمر را نمی توان یک بیماری مجزا دانست و این بیماری مجموعه ای از بیماری های مختلفی است که روش های درمانی اتخاذ شده برای مداوای آن ها باید بر اساس نوع این عارضه ها متفاوت باشد .

بیماری آلزایمر را نمی توان یک بیماری مجزا دانست و این بیماری مجموعه ای از بیماری های مختلفی است که روش های درمانی اتخاذ شده برای مداوای آن ها باید بر اساس نوع این عارضه ها متفاوت باشد .

 تجربیات پیشین دانشمندان نشان می دهد که برخی از بیماری های عصبی علاج ناپذیر بوده و می توانند به مرگ سلول های سیستم عصبی منجر شوند .

بر پایه این مطالعات ، شرایط برخی بیماری ها مانند اختلال پریون prion disorders ( که مشهور ترین اختلال این گروه از بیماری ها ، جنون گاوی است . ) آلزایمر و پارکینسون دارای نشانه های مشابه و یکسانی هستند . آن ها همگی نتیجه ظهور و تجمع نوعی خاص از پروتئین ها هستند که به سیستم عصبی بدن آسیب رسانده و آن را مورد تهاجم قرار می دهند . این بیماری ها گاه به صورت پراکنده و گاه به صورت مجموعه ای از چند بیماری در فرد ظاهر شده و می تواند با برخی از بیماری های ناشی از جهش ژنتیکی مرتبط باشد . البته باید این موضوع را در نظر داشت که بیماری های اختلال پریون قابلیت انتقال داشته و واگیر دار هستند .

از آن جائی که اختلالات عصبی ریشه در عملکرد نامناسب پروتئین ها دارد ، پژوهشگران اعتقاد دارند که فرایند پیر شدن و کهنسالی موجب زوال فعالیت برخی از پروتئین ها شده و در نتیجه این موضوع موجب اختلال در سیستم عصبی شده و بیماری های متعددی را ایجاد می کند .

پرفسور کوهن Cohen سرپرست این تیم تحقیقاتی در رابطه با موضوع فوق می گوید : " این پژوهش ها توانست آگاهی ما را از این بیماری بیشتر کند . نخست اینکه ما دریافتیم توسعه و گسترش بیماری های عصبی ، ریشه هایی مشترک و ساز و کاری مشابه دارد ، مهمتر از  موضوع فوق  ، کشف این مساله است که بیماری آلزایمر می تواند ساز و کار های متعددی داشته باشد که از این موضوع می توان استنباط کرد که این بیماری ماحصل فعالیت چند اختلال دیگر است . 

در خاتمه لازم به توضیح است که به باور کارشناسان ، این پژوهش ها می تواند به تقویت و توسعه روش های جدید درمانی برای مداوای گونه های مختلف آلزایمر منجرشود .

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: