کد خبر: ۱۲۹۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 06
سرپرست اورژانس کشور از ورود 100 دستگاه آمبولانس جدید و مجهز برای تقویت ناوگان حمل و نقل به مرکز اورژانس تهران خبر داد.

شفا آنلاین:پیرحسین کولیوند در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها،این مطلب را عنوان کرد.
به گزارش شفا آنلاین،وی گفت: این شمار آمبولانس جدید تا 22 آبان جاری و در مراسمی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ناوگان حمل و نقل اورژانس تهران اضافه خواهد شد.
سرپرست اورژانس کشور ادامه داد، همزمان با ورود این آمبولانس ‌های جدید و مجهز به ناوگان حمل و نقل مرکز اورژانس تهران، آمبولانس ‌های فرسوده و قدیمی این مرکز نیز از چرخه فعالیت خارج می‌ شوند.
کولیوند توضیح داد، این شمار آمبولانس‌های جدید مرکز اورژانس تهران مجهز به به روز ترین تجهیزات در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی است.
سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور همچنین در پاسخ به سئوالی در خصوص خدمات رسانی امدادگران اورژانس کشور به زائران اربعین حسینی نیز اظهار کرد: برای اربعین امسال تمهیدات ویژه‌ای از سوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور اندیشیده شده به طوری که ما تقریبا ظرفیت خدمات رسانی اورژانس کشور را در خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی سه برابر افزایش داده ایم.
وی اضافه کرد، همچنین به منظور ارائه خدمات مناسب فوریت های پزشکی به درخواست کنندگان کمک اضطراری و زائران خروجی اربعین حسینی از سه مرز بین المللی مهران، چزابه و شلمچه 17 درمانگاه سرپایی ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی را در این مناطق بر پا کرده ایم.
سرپرست اورژانس کشور همچنین از برپایی چندین بیمارستان صحرایی در سه مرز بین المللی یادشده خبر داد و گفت: این اقدام هماهنگ و عملیاتی به منظور خدمات رسانی مطلوب به حادثه دیدگان از حوادث و سوانح احتمالی هنگام خروج و ورود زائران اربعین از مرزهای یادشده انجام شده است.
کولیوند با اشاره به افزایش امکانات و تجهیزات مراکز درمانی و بیمارستانی شهرهای مرزی و دانشگاهی با حمایت و هدایت اورژانس کشور و وزارت بهداشت گفت: به طور مثال ما بیمارستان امام حسین(ع) شهر مهران وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایلام را تا 150 تخت افزایش ظرفیت دادیم و همچنین 5 اتاق عمل به تجهیزات اتاق های عمل دانشگاه های علوم پزشکی ایلام اضافه و 12 تخت آی سی یو را با تزریق تجهیزات به امکانات بیمارستانی این استان اختصاص دادیم.
وی تصریح کرد،همچنین سه بیمارستان صحرایی در خصوص مباحث زیستی و بیوتروریسم از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران در مناطق مرزی بر پا شدند که این بیمارستان های مجهز صحرایی از امکانات مناسبی از جمله اتاق های عمل، ای سی یو، فشار منفی به همراه برانکاردهای فشار و آمبولانس های فشار منفی استفاده می کنند.
سرپرست اورژانس کشور اظهار کرد: امسال به منظور خدمات رسانی مطلوب به زائران اربعین حسینی از گروههای تخصصی اورژانس استفاده کردیم که شاخص ترین آنها متخصصین بهداشت محیط هستند که علاوه بر محل هایی که در داخل کشور نظارت خواهند کرد با هماهنگی با وزارت بهداشت کشور عراق در داخل این کشور نیز به فعالیت بهداشت محیط خواهند پرداخت.
سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور تصریح کرد، بیشترین محور فعالیت این متخصصین بهداشت محیط در کشور عراق نظارت، بازرسی و کنترل بر فعالیت تمامی موکب های بر پا شده در مسیر راهپیمایی بزرگ اربعین در حوزه بهداشت محیط و مبارزه با بیماری هاست.
وی گفت: همچنین قرار است 100 نفر از تیم اورژانس پیش بیمارستانی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور متشکل از امدادگران اورژانس 115، پزشکان و پرستاران مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر را برای اعزام مصدومین و بیماران همراهی و مساعدت کنند.
بیست ودومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با شعار «شفافیت، صداقت» از 14 تا 21 آبان ماه همه روزه از ساعت 9 و 30 تا 20 در مصلای امام خمینی(ره) برپا است
برچسب ها: آمبولانس ، اورژانس ، پزشکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: