کد خبر: ۱۲۹۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 07
محققین می‌گویند دوستان و خانواده می‌توانند نقش بسیار مهمی در پیشگیری از خودکشی کسی که درنهایت حس بدبختی دست‌وپا می‌زند داشته باشند، اگر با علائم پیش‌درآمد آن آشنا باشند.
شفا آنلاین:آمارها نشان می‌دهد میزان خودکشی در دهه‌های اخیر به‌طور مرتب در حال افزایش است. در ایالات‌متحده بیشترین افزایش در ارتکاب به خودکشی در مردان در سنین 64-45 سال و در زنان در سنین 14-10 سال بوده است.

    به گزارش شفا آنلاین:   نکته مهم این است که غالب کسانی که برای خودکشی تلاش می‌کنند قبل از آن سعی داشته‌اند فشار روحی را که به آنها وارد می‌شود یا نقشه خودکشی خود را باکسی در میان بگذارند ولی این گفته‌ها ممکن است خیلی واضح نباشد و سوال مستقیم درباره افکار خودکشی می‌تواند آنها را آشکارتر کند. محققان می‌گویند نباید از سوال درباره خودکشی ترسید. این سوال فکر خودکشی را به ذهن کسی وارد نمی‌کند.

       دیگر علائم نزدیک بودن خودکشی افزایش مصرف مواد مخدر یا روان‌گردان، افزایش اضطراب و تحریک‌پذیری، کاهش خواب، نوسان و تغییرات ناگهانی در خلق‌وخو، احساس ناامیدی مفرط و احساس به تله افتادن، احساس بی‌هدف بودن، کنار کشیدن از روابط اجتماعی، خشم غیرقابل‌کنترل و رفتارهای بی‌پروا است.

       اگر کسی درباره صدمه زدن به خود یا کشتن خود حرف می‌زند باید فورا به او کمک کنید یا از کسی که می‌تواند به او کمک کند یاری بگیرید. وقتی هرکدام از علائمی را که در بالا گفته شد در کسی می‌بینید به او بگویید که به او اهمیت می‌دهید. به او بگویید که حرف‌هایش شمارا نگران می‌کند. از او بپرسید آیا در مورد خودکشی فکر می‌کند. وقتی به شما می‌گوید به خودکشی فکر می‌کند در مورد او قضاوت نکنید. آن را انکار نکنید و به او نگویید رازش را پیش خودتان نگاه می‌دارید. به او و به خودتان کمک کنید.سپید
منبع: Your Doctor

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: