کد خبر: ۱۲۹۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 06
بر اساس پژوهشی در دانشگاه کلرادو و دانشگاه نیویورک، افزایش مالیات زیاد بر سیگار می‌تواند دارای پیامدهای ناخواسته بر ترغیب مصرف‌کنندگان به مصرف محصولات سیگار دارای نیکوتین بیشتر و خطرناک‌تر باشد.
شفا آنلاین:این تحقیق نشان می‌دهد در حالی که تکنیک‌های ضدبازاریابی اغلب مصرف کلی سیگار را کاهش می‌دهد، افزایش مالیات بر هر پاکت سیگار، موجب می‌شود تعدادی از مصرف‌کنندگان به سوی محصولات با محتوای نیکوتین بالاتر جذب شوند.  ویژگی‌های اعتیادآور نیکوتین موجب افزایش سطوح اعتیاد برای این مصرف‌کنندگان می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:دانشمندان با تحلیل داده‌های فروش در سطح ملی در ایالات متحده، جوامع مصرف‌کننده سیگاری را بررسی کردند که در معرض نرخ مالیت مختلف، سطوح تبلیغات و ممانعت‌های مصرف سیگار قرار داشتند. دانشمندان با تحلیل داده‌های در دسترس، کارآیی ضدبازاریابی مصرف‌کنندگان موجود در سطوح مختلف اقتصادی و اجتماعی را بررسی کردند.

محققان دریافتند در حالی که مالیات کارآمدترین تکنیک برای کاهش‌دادن میزان مصرف سیگار است، این ابزار دارای نقطه‌ضعف مهمی است.

چنانچه مصرف‌کنندگان بخواهند هزینه نیکوتین را کاهش دهند، افزایش مالیات بر سیگار می‌تواند موجب شود آن‌ها به سمت کالاهای دارای سطوح بالاتر نیکوتین جذب شوند.

پیامدهای ناخواسته مالیات بر سیگار ممکن است عواقب سلامتی مهمی داشته باشد زیرا سطوح بالاتر نیکوتین می‌تواند میزان اعتیاد را افزایش دهد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: