کد خبر: ۱۲۹۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 05
معاون دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت توصیه کرد:
اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه بلوغ، مشکلات متعددی در سطح مدارس و در بین دانش آموزان زیر ۱۸ سال وجود دارد تصریح کرد: یادمان باشد که هر محتوای آموزشی روش خاص تدریس خود را دارد ، اول باید محتوای آموزشی بلوغ را به درستی به دانش آموز تفهیم کرد.
شفاآنلاین>سلامت>معاون دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با بیان اینکه نباید دانش آموزان را با تغییرات بلوغ، تنها بگذاریم، تاکید کرد: مدرسه و خانواده برای آموزش در سنین بلوغ، مکمل یکدیگر هستند و لازم است که محتوای لازم در چارچوب ارزش های جامعه به آنها آموخته شود.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر محمد اسلامی  افزود: مدارس جایی است که اگر بشود آموزش بلوغ را با محتوای صحیح و درچارچوب ملاحظات فرهنگی و مذهبی و اجتماعی در اختیار دانش آموزان گذاشت، این بهترین حالت برای آموزش درباره بلوغ خواهد بود.

وی تصریح کرد: باید به دانش آموزان آموزش دهیم که در طول سال ها و ماه های آینده، برای آنها چه اتفاقی خواهد افتاد و چه خواهد شد، ولی رعایت چارچوب های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی را هم نباید فراموش نکنیم .

اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه بلوغ، مشکلات متعددی در سطح مدارس و در بین دانش آموزان زیر ۱۸ سال وجود دارد تصریح کرد: یادمان باشد که هر محتوای آموزشی روش خاص تدریس خود را دارد ، اول باید محتوای آموزشی بلوغ را به درستی به دانش آموز تفهیم کرد. مثلا در یک زمان از متن استفاده می شود و در زمان دیگر از فایل صوتی یا عکس می توان بهره برد.  آسان ترین اتفاقی که در این زمینه می تواند روی دهد این است که  ما یک متن علمی را در چارچوب هایی که ذکر شده،  فراهم بیاوریم که این متن آسان فهم باشد و به درد سن مخاطب بخورد .

معاون دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با بیان اینکه  بلوغ در دختران زودتر از پسران روی می دهد اظهار داشت: دانش آموزان می توانند در هر پایه تحصیلی، یک مقدار در زمینه بلوغ آموزش بینند و توانایی هایشان را افزایش دهند . اگر ما بتوانیم در وهله اولاین محتوا را فراهم کنیم، در مراحل بعدی می توانیم آموزش مواجهه با بلوغ را در طول سال های تحصیلی مختلف به دانش آموزان ارائه بدهیم. درحال حاضر لازم نیست که محتوای آموزشی تنها کتاب باشد، بلکه استفاده از سیستم های چند رسانه ای نیز می تواند مفید باشد .

وی افزود: وقتی محتوا نهایی شد می توانیم بگویم برای هر بخش آن از چه روشی می توان استفاده کرد. یک زمان خود دانش آموز به صورت متن و جزوه آن را مطالعه می کند و در زمان دیگر لازم است که معلم به وی آموزش بدهد و در جایی دیگر می طلبد که معلم دینی و پرورشی نکاتی را درباره بلوغ برای دانش آموز روشن کند.

اسلامی در مورد نقش خانواده در این زمینه اظهار داشت: خانواده نمی تواند بکلی آموزش مواجهه با بلوغ به دانش آموزانرا به مدرسه محول کند و آموزش صفر تا ۱۰۰ آن را متعلق به مدرس بداند، همچنین مدرسه نیز نمی تواند این کار را صرفا به خانواده محول کند و بگوید که صفر تا ۱۰۰ این مساله به خانواده بستگی دارد. این دو مکمل یکدیگر هستند و به همین دلیل است که ما سازوکاری به نام انجمن اولیا و مربیان و و سازمان های مشابهی داریم که وجود  این سازمان ها نشان می دهد که خانواده و مدرسه باید در کنار هم باشند تا این آموزش به خوبی به دانش آموزان منتقل شود.سلامت آنلاین

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: