کد خبر: ۱۲۹۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 02
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره فوت مادر باردار در بیمارستان ساری توضیح داد.
شفا آنلاین:دکتر مردانشاهی، درباره فوت یک مادر باردار در بیمارستانی در ساری گفت: بیمار یک خانم 28 ساله بودند که در سال 86 تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفته بودند. همچنین این خانم در 32 هفتگی بارداریشان به یک مطب فوق تخصصی قلب مراجعه کردند و در اکوی قلبی‌شان مشخص شده بود که علاوه بر مشکلات قلبی، دچار نارسایی دریچه‌ای نیز هست. بنابراین به این خانم توصیه شده بود که باید تحت مراقبت باشد.

به گزارش شفا آنلاین،وی افزود: این مادر پس از آنکه شرایط برای زایمان طبیعی وی فراهم شد، دو روز قبل از زایمان در بیمارستان بستری و فرایند زایمان انجام شد، اما متاسفانه بعد از زایمان بیمار دچار مشکلات تنگی نفس و مشکلات قلبی شد و بلافاصله بعد از آن تیم پزشکی اعم از جراح بیهوشی، متخصص زنان و ... حاضر شدند، اما هر کار کردند نتوانستند بیمار را نجات دهند و متاسفانه بیمار فوت کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه علت فوت این بیمار با سابقه بیماری قلبی، در دست بررسی است، ادامه داد: در این زمینه دو کمیته تشکیل شده که در حال بررسی علت فوت هستند و پرونده قبلی بیمار هم که در خراسان است باید بیاید تا ما همه چیز را بررسی کنیم.

مردانشاهی تاکید کرد: قطعا پرونده به دقت بررسی می‌شود و حقی از مردم ضایع نمی‌شود. بر این اساس اگر بفهمیم اشتباهی رخ داده پیگیری می‌کنیم و به مردم اطلاع می‌دهیم.

وی با تاکید در جریان مشکل ایجاد شده برای این مادر، پزشک بر بالین وی حاضر بوده، گفت: اینکه می‌گویند فلان ساعت فلان نفر بالای سر مریض نبوده است، در دست بررسی است، اما باید توجه کرد که بیمار نارسایی دریچه‌ای و مشکل قلبی داشته و حتی پزشک قبل از زایمان اعلام کرده بود که زایمان پر خطری را در پیش دارد. حتی برخی نظرشان این بود که این خانم نباید باردار می‌شد.

مردانشاهی اظهار کرد: البته ما از این اتفاق متاسفیم و قطعا آن را پیگیری می‌کنیم. در این زمینه دو جلسه کمیته در بیمارستان و دانشگاه تشکیل شده و پیگیری‌ها در حال انجام است و ما در سراسر استان پیگیریم؛ چرا که فوت مادر باردار به نحو ویژه و مضاعفی پیگیری می‌شود و اگر اشکالی وجود داشته باشد از سوی مراجع ذیصلاح پیگیری خواهد شد. امیدوارم فضایی هم که ایجاد شده با آرامش پیش رود و مردم نگران نباشند؛ چرا که اگر مشکلی وجود داشته باشد با آن برخورد می‌کنیم.

وی در پاسخ به اینکه چرا زایمان این خانم به صورت طبیعی انجام شده، گفت: برای بیماران این چنینی باید زایمان به صورت طبیعی و در بازه زمانی کوتاه باشد؛ چرا که قلب بیمار نمی‌تواند تحمل کند. در عین حال باید توجه کرد که زایمان انجام شده و حتی مادر نوزادش را بغل کرده است، اما اینکه بعد از آن علت مرگ خونریزی یا مشکلات قلبی بوده در دست بررسی است و نمی‌توان قبل از بررسی کارشناسی نظری را اعلام کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: