کد خبر: ۱۲۹۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۵ - ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 03
ویروس زیکا معمولا زنان باردار و جنین‌های در حال رشد را مبتلا می‌کند؛ حالا و بعد از گذشت ماه‌ها از شیوع این ویروس، محققان دریافته‌اند که این ویروس روی قدرت باروری مردان نیز اثر می‌گذارد.
 شفا آنلاین: تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که ویروس زیکا از طریق جنسی از مردان مبتلا به دیگر افراد قابل انتقال است. شواهد حاکی از آن است که ویروس زیکا تا ماه‌ها داخل مایعات تناسلی و اسپرم باقی می‌ماند.

    به گزارش شفا آنلاین:   پژوهشگران با بررسی اندام تناسلی موش نر، پی بردند که این ویروس به اندام‌های تولیدکننده اسپرم و سلول‌های بنیادی ذخیره اسپرم در مردان آسیب وارد می‌کند. آن‌ها دریافتند که تاثیر زیکا روی موش‌های نر ۲ برابر است. محققان متوجه شدند که در موش‌ها، آسیب وارده توسط ویروس زیکا تعداد اسپرم‌ها، میزان هورمون‌ها و در نهایت قدرت باروری را کاهش می‌دهد. در واقع، زمانی که موش نر مبتلا به ویروس زیکا جفت‌گیری می‌کرد، نسبت به موش‌های نر سالم احتمال باروری کم‌تری داشت. اگر این نتایج در مردان به اثبات برسد، روش‌های درمانی مردان مبتلا به زیکا از اهمیت بالاتری برخوردار می‌شود و باید علاوه بر جلوگیری از انتقال جنسی زیکا، از آسیب به اندام‌های تناسلی نیز جلوگیری کرد.سپید
منبع: Reuters
برچسب ها: زیکا ، ناباروری ، مردان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: