کد خبر: ۱۲۹۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 02
رئیس انجمن سکته ی مغزی ایران درگفتگوی اختصاصی باشفاآنلاین خبرداد:
شفاآنلاین: رئیس انجمن سکته مغزی ایران از برگزاری همایش مردمی آشنایی با علایم وپیشگیری ازسکته مغزی در پارک ملت تهران خبرداد.

دکتربابک زمانی درگفتگوی اختصاصی باشفاآنلاین ضمن اعلام این خبر بیان کرد: شعار انجمن جهانی سکته ی مغزی این است که سکته ی مغزی قابل درمان می باشد ولی فقط در سه ساعت اول . به همین دلیل انتقال بیماران سکته ی مغزی در سه ساعت اولیه به بیمارستان هایی که امکانات در این زمینه دارند از ضروریات است ولازمه ی آن اطلاع رسانی گسترده میان عموم مردم است.

وی اظهار کرد: درهمین راستا  روز جمعه 14 آبان از ساعت 15 الی 18 در پارک ملت برنامه ای خواهیم داشت واین برنامه از آخرین سلسله برنامه های انجمن سکته ی مغزی ایران برای روز جهانی سکته ی مغزی وآشنایی مردم با راههای پیشگیری ازسکته مغزی وشناسایی علایم این بیماری است.

وی افزود: 7 آبان روز جهانی سکته ی مغزی بوده است و به این مناسبت ما درروز 7 مهر یک برنامه ای در سرای محلات شهر تهران اجرا کردیم که در 22 محله ی شهر تهران همکارانم از طرف انجمن در زمینه ی بیماری اطلاع رسانی کردند ودر روز7 آبان هم که روز جهانی سکته ی مغزی بود در شهرهای تهران، تبریز، شیراز، یزد، کرمان و... همکاران انجمن سکته ی مغزی ایران و گروه ای فعال دانشجویی در نماز جمعه شرکت کردند و پایگاه های اطلاع رسانی و پایش بیماری سکته ی مغزی را انجام دادند و آخرین برنامه در راستای روز جهانی سکته ی مغزی هم در روز 14 آبان است که یک برنامه ی اطلاع رسانی عمومی است در این برنامه پرسش و پاسخ مردم با پزشکان و ملاقات بیماران و پزشکان است.

وی تصریح کرد:هدف این برنامه ها افزایش اطلاعات درباره پیشگیری و درمان سکته ی مغزی، به خصوص درمان سکته ی مغزی در مرحله ی حاد وهمچنین پیشگیری از سکته ی مغزی است. البته بیشترین تأکید ما در این برنامه ها درمان سکته ی مغزی است چرا که در زمینه ی پیشگیری شرایط ما مطلوب تر است تا درمان و نقیصه بزرگی که در کشور ما وجود دارد در درمان مرحله ی حاد بیماری سکته ی مغزی است.

دکتر زمانی ادامه داد: بیماران باید در سه ساعت اول پس از سکته ی مغزی به بیمارستانهایی که اورژانس صلاح می بیند منتقل شوند تا در آنجا تحت درمان قرار گیرند.

رئیس انجمن سکته ی مغزی ایران گفت :علائم مهمی که در تشخیص سکته ی مغزی حائز اهمیت است عبارت است از ضعف صورت ضعف دست و اختلال در تکلم ودر سه ساعت اولیه ی مشاهده ی این حالت همراهان سریعاً باید با اورژانس تماس بگیرند تا با صلاحدید نیرو های اورژانس بیمار به بیمارستان مربوطه منتقل شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: