کد خبر: ۱۲۸۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 31
سازمان جهانی بهداشت روز جمعه ۲۸ اکتبر (۷ آبان) اعلام کرد شمار موارد مظنون به وبا در طول سه هفته پس از شناسایی شیوع آن در یمن به ۱۴۱۰ مورد رسیده است.
شفا آنلاین:جنگ داخلی ۱۸ ماهه یمن که به مرگ ۱۰۰۰۰ نفر و آوارگی میلیون‌ها نفر انجامیده است، اغلب تسهیلات بهداشتی و تاسیسات آب سالم در این کشور را نابود کرده است. وزارت بهداشت یمن در ۶ اکتبر شیوع وبا در صنعا را اعلام کرد و بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، در ۱۰ اکتبر شمار موارد مظنون به ۲۴ مورد رسید.

به گزارش شفا آنلاین:روز بعد از آن، یک مقام بهداشتی در یمن گفت که بیماری در حال انتشار نیست اما تارک جاسارویچ، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت روز جمعه به خبرنگاران در ژنو گفت که تا روز پنجشنبه ۱۴۱۰ مورد مشکوک به وبا در ۱۰ استان از ۲۳ استان یمن، عمدتا در تعز، عدن، لحج، حدیده و صنعا، شناسایی شده‌اند. شیوع وبا فقط یکی از خطرات جنگ یمن است، اما پیشرفت سریع بیماری ممکن است بعد جدیدی به فاجعه انسانی در این کشور بیفزاید که به گفته یونیسف 4/7 میلیون کودک را بدون کمک پزشکی گذاشته و ۳۷۰۰۰۰ نفر را در معرض سوءتغذیه شدید حاد قرار داده است.

       سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه اعلام کرده بود که فقط ۴۷ مورد مظنون از لحاظ وبا مثبت شده‌اند و بیماری به ورای پایتخت گسترش یافته و به ۹ استان دیگر رسیده است. سازمان جهانی بهداشت در گزارش ۲۶ اکتبرش گفته بود که کودکان زیر ۱۰ سال نیمی از موارد را تشکیل می‌دهند که شامل شش مرگ به علت وبا و ۳۶ مرگ به علت اسهال آبکی حاد است. گرچه اغلب مبتلایان به وبا بی‌علامت هستند یا علائم خفیفی دارند که با محلول خوراکی بازیابی آب بدن قابل درمان است، این بیماری در موارد شدیدتر اگر با آنتی‌بیوتیک و مایعات داخل وریدی درمان نشود، می‌تواند در طول چند ساعت به مرگ بینجامد.سپید
منبع: Reuters
برچسب ها: فاجعه وبا ، یمن ، تهدید ، آلودگی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: