کد خبر: ۱۲۸۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 30
انجمن متخصصان اطفال آمریکا در دستورالعمل جدیدش می‌گوید برای کاهش مرگ ناگهانی نوزادان باید در سال اول زندگی آنان را در همان اتاق والدین اما در تختی جدا خواباند.

شفا آنلابن:هرسال چند هزار نوزاد در آمریکا به علت حوادث حین خواب مانند سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) و خفگی‌های اتفاقی می‌میرند. بر اساس این دستورالعمل همچنین نوزادان باید به پشت روی یک سطح تمیز بدون اینکه اسباب‌بازی یا پتو اطرافشان باشد، خوابانده شوند که از قبل هم توصیه می‌شد.

به گزارش شفا آنلاین:تغییر اصلی نسبت به دستورالعمل سال ۲۰۱۱ به این انجمن این است که به‌طور خاص از والدین می‌خواهد نوزادان برای شش ماه تا حتی‌الامکان یک سال را در اتاق والدین اما در گهواره یا تخت نرده‌ای نوزاد بخوابانند. اگرچه مرگ‌های ناشی از سندرم مرگ ناگهانی نوزادان در سال‌های اخیر تا حدود ۵۰ درصد در آمریکا کاهش پیدا کرده است، اما هنوز میانگین مرگ نوزادان یک ماه تا یک سال است.

موارد مرگ ناگهانی نوزادان ممکن است به علت خفه شدن به علت گیرکردن در زیر پتو و ملحفه، ماندن زیر بالشتک‌های ضربه‌گیر گهواره یا اسباب‌بازی‌ها یا فرورفتن در گوشه کاناپه یا صندلی راحتی، گرمای غیرقابل‌تحمل یا صرفا قطع تنفس بدون دلیل مشخص باشد.

بر اساس این دستورالعمل نباید هیچ‌گاه نوزاد را روی کاناپه یا نیمکت‌های نرم و کوسن‌دار چه به‌تنهایی چه همراه با فرد دیگر خواباند.

قبلا متخصصان اطفال توصیه می‌کردند که والدین، نوزادان را در دوماهگی به اتاق‌خواب خاص خودشان ببرند و با مانیتورهای مخصوص مراقب صدای گریه‌شان موقع گرسنگی باشند.
منبع: Reuters
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: