کد خبر: ۱۲۸۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 28
دو مطالعه جدید نشان می‌دهند که پزشکان در مواجهه با مرگ احتمال کمتری دارد که تقاضا کنند درمان شدیدتری که ممکن است کمی عمر را افزایش دهد، برایشان انجام شود.
شفا آنلاین: و به نقل از WebMD،یک مطالعه دریافت که پزشکانی که با انتهای زندگی خود مواجه می‌شوند کمتر از جمعیت عام حاضرند تحت جراحی قرار گیرند، در یک واحد مراقبت‌های ویژه بستری شوند یا در بیمارستان بمیرند.


به گزارش شفا آنلاین:مؤلف راهبر، جول وایزمن گفت: «این یافته‌ها مؤید این گفته‌اند که پزشکان در انتهای زندگی محدودیت پزشکی مدرن را می‌فهمند.»


او معاون سرپرست و کارمند ارشد علمی در مرکز سلامت عمومی و جراحی بیمارستان بیرگام و زنان در بوستون است.


وایزمن اضافه کرد: «در مواجهه با چنین تصمیمی، پزشکان تصمیم می‌گیرند در انتهای زندگی تحت درمان آرامش‌بخش‌تر و کم‌شدت‌تری قرار بگیرند.»


این یافته‌ها با یک مطالعه ثانویه پشتیبانی شد. مطالعه ثانوی دریافت که احتمال کمتری دارد پزشکان و افراد تحصیل‌کرده در بیمارستان بمیرند.


مؤلف مطالعه، دکتر سال بلکر، دانشیار سلامت جمعی در دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک گفت: «این قضیه نشان می‌دهد که تحصیل‌کردگی بر درک ما از مرگ تأثیرگذار است.»


با این حال دکتر جوزف روتلا، کارمند ارشد پزشکی آکادمی امریکایی طب تسکینی گفت که هیچ‌یک از این دو مطالعه در باره مرگ تفاوت بزرگی را بین پزشکان و دیگر افراد نشان نداده است.


روتلا گفت: «اگرچه تفاوت‌هایی که از لحاظ آماری معنی‌دار بودند وجود داشت، تفاوت‌های بسیار کوچکی بودند. من می‌خواهم در برابر این تفسیر بیش از اندازه از مشهودات این مطالعه گارد بگیرم.»

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: