کد خبر: ۱۲۸۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 24
شفا آنلاین>اجتماعی>چشمان اشک آلود، دستان لرزان و اضطراب نهفته در چهره اش ، نشان از خبری تلخ و ناگوار دارد، خبری که دل هر پدر و مادری را به لرزه انداخته و زیر لب زمزمه می کند خدا سر هیچ فردی نیاورد که فرزندش در راه بازگشت به خانه ربوده شود و دیگر بازنگردد.

به گزارش شفا آنلاین،پاسی از نیمه های شب گذشته، بی قرار به این سو و آن سو می رود ، نیم نگاهی به گوشی تلفن خانه می اندازد و در دلش می گوید چرا زنگ نمی خورد؟ به درب خانه می نگرد که شاید خبری شود اما درب خانه را نیز نمی زنند.
همچنان بی قرار است یاد روزهای گذشته می افتد که یاسمن ساعت 12 و 30 دقیقه هر روز با سرویس مدرسه به خانه می آمد و او با آغوشی گرم از او استقبال کرده و غذایش را گرم می کرد و از مدرسه و معلم و هم شاگردیهایش می پرسید، دوست داشت به 24 ساعت قبل برگردد اما وقتی به یاد می آورد که چه اتفاقی افتاده از درون شیون می کند و لباس هایش را در بغل گرفته و یاسمن را صدا می کند.
امروز یاسمن وقتی از مدرسه تعطیل شد دیگر به خانه برنگشت، دوستانش می گویند او را دیده اند که سوار خودرویی شد که جلوی مدرسه پارک شده بود.
پلیس همچنان در جستجوی فردی است که یاسمن را ربوده است....
گمان می کنیم بسیاری از اتفاقاتی که در اطراف ما می افتد داستان است یا تنها برای دیگران اتفاق می افتد و این اتفاقات از ما دور است، چنین نیست، حوادث در چند قدمی ما کمین کرده اند و منتظر فرصتی هستند تا از غفلت و نا آگاهی ما سوء استفاده کنند.
این حوادث ، داستان نیستند ، واقعیت هایی تلخ از جامعه در هم تنیده ای است که از جرم و آسیب های اجتماعی مبرا نیست و همواره بخشی از واقعیت های هر جامعه ای را به خود اختصاص داده اند ، همواره عده ای هستند به نام سودجویان که در تلاشند به افراد جامعه آسیب وارد کنند و تنها راه مبارزه با آن ها افزایش سطح هوشیاری و آگاهی است.
در صفحه حوادث خوانده ایم که پسر بچه سقزی هنگام پیاده شدن از سرویس مدرسه توسط یک زن و مرد دزدیده شده است.
پدر این پسر بچه در گفتگو با خبرنگاران صفحه حوادث روزنامه ها گفته است وقتی پسرم از سرویس مدرسه پیاده می شود و به داخل مدرسه می رود توسط یک زن و مرد سوار خودروی پراید می شود. نگهبان مدرسه از دور شاهد این ماجرا بوده است و شماره پلاک خودرو را یادداشت می کند اما با استعلامات اولیه مشخص می شود که شماره پلاک خودرو جعلی است.
در حادثه دیگری دختر بچه ای هشت ساله ای که النگوی طلا در دست داشت در حین بازگشت از مدرسه به خانه توسط فردی ربوده شد، سارق بعد از ربودن النگوهای طلا دخترک را در محله ای دورافتاده رها کرد که بومی های محل دختر را کلانتری تحویل و در نهایت این کودک به آغوش خانواده بازگشت.
در یک حادثه دیگر که در سال 93 صفحات روزنامه های حوادث را به خود اختصاص داد و خانواده های بسیاری را نگران کرده بود پرونده مربوط به شکارچی دختران خردسال معروف به عنکبوت سیاه بود که در نهایت این فرد به اتهام ربودن 9 دختربچه و تجاوز به چهار نفر از قربانیان به صورت غیرعلنی محاکمه شد.
نخستین شکایت از متهم 16 آبان ماه سال 91 در کلانتری یوسف آباد مطرح شد.بررسی این شکایت نشان می داد مرد جوانی در پوشش سرویس مدرسه دختر خردسالی را سوار خودرو کرده و پس از انتقال قربانی خود به محلی خلوت او را مورد تجاوز قرار داده است.
با توجه به حساسیت موضوع تیمی از ماموران تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده اما در مراحل اولیه نتوانستند به سرنخی دست پیدا کنند. با گذشت زمان چندین شکایت مشابه دیگر در کلانتری یوسف آباد مطرح شد. بررسی شکایت ها نشان می داد دختران خردسال با خودروهای متفاوتی ربوده شده اند که این موضوع رسیدگی به پرونده را با مشکل روبرو کرد از آنجا که وقوع کودک ربایی های سریالی در منطقه باعث ایجاد ناامنی شده بود چند تیم از ماموران کلانتری بسیج و پلیس آگاهی تحقیقات برای شناسایی مردم متجاوز را آغاز کردند.
سرانجام متهم پس از ربودن آخرین طعمه خود در منطقه یوسف آباد شناسایی و در یک عملیات تعقیب و گریز دستگیر شد.
متهم در ابتدا منکر وقوع هر گونه جرمی شد که بازپرس پرونده دستور مواجهه حضوری وی با کودکان را صادر کرد. دختران خردسال پس از مشاهده مردم متجاوز به نام ابوالفضل دچار وحشت شده و دو تن از دختران که کمتر از 13 سال سن دارند بر اثر فشار روحی غش کردند.
عنکبوت سیاه که هیچ راهی برای فرار از حقیقت نداشت سرانجام در بازجویی های قضایی پلیسی لب به اعتراف گشود.
متهم در چندین فقره از کودک ربایی های خود اقدام به سرقت طلای کودکان کرده بود.
این متهم صبح زود با پرسه زدن در محله یوسف آباد و کارگر شمالی طعمه های خود را شناسایی کرده و به این بهانه که سرویس مدرسه خراب شده و وی به عنوان راننده سرویس به دنبال دانش آموزان آمده قربانیان را سوار خودرو می کرد.
در حالی چنین اتفاقاتی در صفحات حوادث روزنامه ها نگاشته می شود که پلیس بارها و بارها در توصیه های خود نسبت به آموزش کودکان تاکید داشته و از والدین خواسته است که با دادن آموزش های لازم به فرزندانشان آن ها را طعمه تبهکاران قرار ندهند.
بارها در توصیه به والدین و دانش آموزان آمده است که آن ها حتما سوار سرویس مدارس که رانندگان مشخصی هستند، شوند و در صورتی که راننده سرویس حضور نداشت یا فرد دیگری خود را به عنوان راننده سرویس معرفی کرد، دانش آموزان مراتب را به مدیر یا سایر مسئولان مدرسه اطلاع دهند.

** از سرویس های شناخته شده استفاده کنید
سرهنگ رضا موذن معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی نیروی انتظامی به خانواده ها توصیه کرده است: از سرویس های شناخته شده که پرونده و سوابق کاری آنها در نزد مراکز آموزشی است، برای جابجایی فرزندان خود استفاده کنند.
وی با بیان اینکه بخش عمده ای از مدارس قبل از آغاز سال تحصیلی اقدام به معرفی و نام نویسی در سرویس هایی که شناخته شده هستند، می کنند، از والدین خواسته است از پذیرش سرویس های متفرقه و سرویس هایی که به واسطه معرفی افراد ناشناس که آنها نیز شناخت کافی از آن ندارند، جدا خودداری کنند.
این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه خانواده ها از مراکزی که مجاز به سرویس دهی هستند، برای فرزندان خود استفاده کنند، گفت: مدارس، سرویس های شناخته شده و معتبر را به خانواده ها معرفی کنند تا شاهد اتفاقات ناگواری که به واسطه عدم استفاده از سرویس های مجاز و رفتارهای سلیقه ای که در این رابطه رخ می دهد، نباشیم.
معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: سرویس های مدارس مورد تایید پلیس راهور و سازمان شهرداری علاوه بر برچسب دارای کد، شماره و مشخصه های ساماندهی شده نیز هستند.
سرهنگ موذن ادامه داد: سرویس هایی که فاقد برچسب سرویس مدرسه هستند و مبادرت به جابه جایی دانش آموزان کنند، منع تردد خواهند شد و پلیس راهور با آنها برخورد می کند.
وی با تاکید بر صلاحیت رانندگان سرویس های مدارس مبنی بر عدم اعتیاد و سوء سابقه، داشتن سلامت جسمانی و روانی، افزود: پس از ارائه مدارک از سوی راننده های سرویس به مدارس و تایید آن، فرد مزبور به خانواده ها معرفی می شود؛ معمولا رانندگان سرویس مدارس، سال ها سابقه همکاری بامدارس را داشته، شناخته شده و مورد تایید هستند.
معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا تاکید کرد: رانندگان سرویس های مدارس باید دارای پرونده خدمتی باشند.

**راه های جلوگیری از سرقت از کودکان در راه مدرسه
سرقت از کودکان در شرایطی صورت می گیرد که والدین نسبت به رفت و آمد کودکان بی دقت بوده و آنها به تنهایی در معابر حضور دارند.
از سوی دیگر آویختن طلا و جواهرات به کودکان در کوچه و خیابان، دادن اسباب بازی های گران قیمت یا موبایل به کودکان، عدم آگاهی کودکان درباره مراقبت از خود و دوری کردن از افراد ناشناس از جمله مواردی است که احتمال سرقت از کودکان را افزایش می دهد.
پلیس آگاهی نیروی انتظامی همواره به رعایت نکاتی در این زمینه تاکید و تصریح دارد که کودکان را با آویختن زیورالات با ارزش به خطر نیاندازیم، اسباب بازی های گرانقیمت کودکان را فقط در جاهای مطمئن به آنها بدهیم و از دادن موبایل به کودکان در مواقع غیر ضروری پرهیز کنیم.
همچنین توصیه می شود که به فرزندان خود بیاموزیم به غریبه ها حتی کودکان اعتماد نکرده و همچنین از فرستادن کودکان کم سن برای خرید اجتناب شود و آدرس دقیق منزل را نوشته و همواره در جیب کودکان قرار دهیم.
برخی والدین زمانی که فرزندشان مورد سرقت قرار گرفته، مضطرب شده و نمی دانند باید چه اقداماتی انجام دهند، بر اساس توصیه پلیس، در این شرایط افراد باید آرامش و خونسردی خود را حفظ کرده و در گام نخست با پلیس ١١٠ تماس گرفته و به جای رفتن به کلانتری در محل سرقت، منتظر پلیس ١١٠ بمانند.
به توصیه پلیس، همچنین باید هرگونه اطلاعات درباره سرقت بطور کامل در اختیار ماموران قرار داده شود، حتی اگر اموال سرقتی ارزش چندانی نداشته باشد.
والدین باید با توجه به پیچیده شدن جرائم و استفاده از شگرد و شیوه های نوین تبهکاران در جرائم ، آگاهی خود را افزایش داده تا در سایه این آگاهی ، فرزندان خود را نیز آگاه کنند تا از این طریق راه نفوذ افراد سود جو مسدود شود و نتوانند از کوچکترین فرصت ها، سوء استفاده کنند چرا که لازمه مقابله با جرم آگاهی و خود ایمنی است که از این طریق خود و خانواده خود را در برابر حوادث ایمن کنیم.
برچسب ها: گوشی تلفن ، اجتماعی ، کودک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: