کد خبر: ۱۲۸۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 25
شفا آنلاین>اجتماعی>«صبح‌ها فکر و ظهرها عمل کنید. بعدازظهرها بخورید و شب‌ها بخوابید.»
به گزارش شفا آنلاین،      جای تعجب نیست که ذهن‌های بزرگ در هر رشته‌ای به شدت برعادات روزمره خود تکیه دارند زیرا اعمال روزانه می‌تواند ما را در انجام کارهای درست و در زمان درست یاری کند.


       صبح‌ها فکر کنید: وقتی ما درباره متفکران بزرگ و افراد موفق می‌اندیشیم با خود می‌گوییم :«وای! نیروی اراده آن‌ها فوق‌العاده است آن‌ها چطور می‌توانستند دائما مشغول به کار باشند.» اما این مسئله درست نیست. تفاوت میان رهبران بزرگ و سایر افراد این است که آن‌ها آموخته‌اند که چگونه نیروی اراده خود را مدیریت کنند. همه ما (حتی افراد نابغه) صبح‌ها با میزان مشخصی از نیروی اراده و تصمیم‌گیری از خواب بیدار می‌شویم. می‌توانید نیروی اراده خود را مشابه یک باتری در نظر بگیرید، هر تصمیمی که می‌گیرید بدون توجه به کوچک یا بزرگ بودن، مقداری از این باتری را مصرف می‌کند. شاید برایتان سوال باشد که چرا استیوجابز همیشه از تی‌شرت‌های مشکی استفاده می‌کرد؛ او تصمیم‌گیری درباره این کار را از زندگی روزانه‌اش حذف کرده بود تا بتواند از نیروی اراده‌اش در جای دیگری استفاده کند.

       ظهرها عمل کنید: اگر شما همه برنامه‌ریزی‌ها و تفکرات خود را صبح‌ها انجام می‌هید، پس باید انجام کارهایتان را به بعد از ظهر بسپارید. این بار باید زمان خود را به اعمال و عادت‌های روزانه خود اختصاص دهید. جعبه ایمیل‌های شما پر شده است؟ شما می‌دانید که می‌خواهید ایمیل‌هایتان را بخوانید و در این مرحله این فقط یک عادت است. بنابراین شما می‌توانید وقت بعدازظهر خود را زمانی که انرژی شما کمتر شده و نیروی اراده شما در حال تخلیه شدن است، آزاد کنید. عصرها بهترین زمان برای مدیریت وظایف و نگاه کردن کلی به تصویر بزرگ‌تری است که در سر می‌پرورانید. ضروری نیست که تمام قدرت تصمیم‌گیری خود را صبح‌ها صرف سیستم‌هایی کنید که در حال حاضر کار خود را انجام می‌دهند. علاوه براین شما روزتان را برنامه‌ریزی کرده‌اید. این تصمیم‌هایی که گرفته‌ شده است، وقت شما را برای انجام آن آزاد می‌کند.

       غروب غذا بخورید: بسیاری از افراد می‌گویند که صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است. متخصصان فکر می‌کنند که شاید وعده شام مهم‌ترین وعده غذایی باشد. در واقع، شام به این دلیل که بخشی از شادی انسانی و روابط اجتماعی را کامل می‌کند، از اهمیت خاصی برخوردار است. خانواده‌هایی که وعده غذایی شام خود را با یکدیگر می‌خورند، خانواده‌هایی شادتر، سالم‌تر و دارای کودکانی ایمن‌تر هستند.

       شب را به خواب اختصاص دهید: خواب بخش مهمی از عملکرد حیاتی بدن برای بهبود است. همه ما می‌دانیم که احساس بیدار شدن، احساس خوبی است که ما را سرحال می‌کند و روز ما را می‌سازد. بدن از خواب به این طریق استفاده می‌کند: التیام سلول‌های آسیب‌دیده، تقویت سیستم ایمنی، بازیابی از فعالیت‌های روزانه، شارژ مجدد قلب و سیستم قلبی و عروقی و مهم‌تر از همه این‌که خواب قدرت تصمیم‌گیری شما را دوباره شارژ می‌کند و به شما بازمی‌گرداند. خواب خوب، روز مفید دیگری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

منبع: Lifehack
برچسب ها: صبح ، ظهر ، شب
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: