کد خبر: ۱۲۸۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 25
شفا آنلاین>اجتماعی> اسکیزوفرنی یک اختلال روحی است که حدود یک نفر در هر صد نفر به آن مبتلا می‌شوند. این بیماری در بین مردها و زنان به یک اندازه شایع است و در جوامع شهری و بین گروه‌های اقلیت بیشتر مشاهده شده است.
به گزارش شفا آنلاین،علایم آن اغلب در دو گروه مثبت و منفی توضیح داده می‌شوند. در شماره گذشته، در مورد علایم مثبت صحبت شد.

علایم منفی
این علایم کمتر از علایم مثبت آشکار هستند.
علایق شما، انرژی‌تان و احساستان در زندگی کم می‌شود. به سختی به موضوع خاصی علاقه‌مند می‌شوید.
شما نمی‌توانید تمرکز کنید. نمی‌توانید برخیزید و از خانه بیرون بروید.
شستن و تمیز کردن یا تمیز نگه داشتن لباسهای‌تان برایتان سخت می‌شود.
از بودن با دیگران ناراحت هستید. چیزی برای گفتن با آنان ندارید.

       این ممکن است برای دیگران سخت باشد که بفهمند علایم ذکر شده، علایم واقعی بیماری هستند و شما صرفا تنبل نشده‌اید. این موضوع ممکن است باعث آزار شما و خانواده‌تان بشود. خانواده‌تان احساس می‌کند که شما صرفا به این احتیاج دارید که در جمع باشید، اما شما نمی‌توانید توضیح دهید. علایم منفی کمتر از علایم مثبت بارز هستند اما می‌توانند به همان اندازه دردسرساز باشند.

آیا شخص مبتلا به اسکیزوفرنی تمام این علایم را دارد؟
       خیر. ممکن است شخص صداهایی را بشنود بدون علایم منفی و ممکن است اختلالات فکری نداشته باشد. افراد با هذیان در اغلب موارد علایم منفی را ندارند. اگر شخصی فقط اختلالات فکری و علایم منفی را داشته باشد، بیماری او ممکن است تا سال‌ها شناخته نشود.

فقدان واقع‌بینی
       ممکن است پس از مدتی علایم آنچنان قوی شوند که تمام زندگی شما را احاطه کنند. ممکن است شما فکر کنید دیگران در اشتباهند زیرا نمی‌توانند آنچه را که شما می‌فهمید بفهمند.
منبع: گروه آموزش کالج سلطنتی روانپزشکی بریتانیا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: