کد خبر: ۱۲۸۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 25
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>نروژ به نخستین کشوری در جهان بدل شده است که یک داروی «پیشگیری پیش از در معرض قرارگیری»(PrEP) را به رایگان در اختیار شهروندان در معرض خطر انتقال HIV قرار می‌دهد.
به گزارش شفا آنلاین،   بنت هوئی، وزیر بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی نروژ در بیانیه‌ای اعلام کرد؛ داروی ترووادا، نام تجاری یک داروی رایج برای پیشگیری HIV را به‌عنوان بخشی از خدمات ملی بهداشتی به افراد در معرض خطر می‌دهد.

 بررسی‌های متعدد نشان داده‌اند که داروهای PrEP در پیشگیری از انتقال HIV بسیار موثر است. یک بررسی نشان داد که بسته به تعداد قرصی که فرد در طول هفته مصرف می‌کند، می‌توان خطر سرایت عفونت را ۹۲ تا ۹۹ درصد کاهش داد. دولت نروژ در دو سال گذشته در حال لابی‌گری بوده است تا بتواند این داروها را به رایگان در دسترس افراد در معرض خطر بالای انتقال HIV قرار دهد.

 تخمین زده می‌شود که 1/2 میلیون نفر در سراسر جهان در سال ۲۰۱۵ به‌تازگی دچار عفونت HIV شده باشند و به‌این‌ترتیب شمار کل موارد فعلی افراد دچار HIV به حدود 7/36 میلیون نفر رسیده است. با اینکه بسیاری از داروهای مهارکننده HIV در حال حاضر به بیماران مبتلا به این ویروس امکان داشتن کیفیت زندگی مشابه با جمعیت سالم را می‌دهند، پیشگیری هنوز گزینه ارزان‌تر و ایمن‌تر است.
منبع: Business Insider
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: