کد خبر: ۱۲۸۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 24
شفا آنلاین>سلامت>بررسی تحقیقات اخیر نشان می‌دهد تغییر آب‌وهوا، بیماری‌های پوستی خاص و بیماری‌های دیگر را به مناطقی می‌برد که پیش از این به ندرت در آن‌ها دیده می‌شدند.
به گزارش شفا آنلاین،  متخصصان پوست باید در هنگام تشخیص، این الگوهای در حال تغییر بیماری‌های پوستی را به خاطر داشته باشند. با گرم شدن زمین، بسیاری از باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و انگل‌ها می‌توانند در مناطقی که قبل از این یافت نمی‌شدند، زنده بمانند. برای مثال در آمریکا، بروز بیماری لایم که توسط کنه منتقل می‌شود، از حدود ۱۰۰۰۰ مورد در سال 1995 به 30000 در 2013 افزایش داشته و مناطق شیوع آن گسترش یافته است. ویروس‌هایی مثل تب دانگ، چیکونگونیا و زیکا در اصل از آفریقا و آسیا به وسیله پشه انتقال یافتند و اکنون به طور گسترده در سراسر شمال امریکا پخش شده‌اند.

       همچنین گرمای آب و جاری شدن سیل می‌تواند منجر به تهدید‌های پوستی شود که قبلا در این مناطق وجود نداشتند. در بخش‌هایی از شمال امریکا، به ویژه دریاچه‌های بزرگ در مرز کانادا، باید انتظار بارش‌های بسیار بیشتر و در نتیجه شیوع بیشتر بیماری‌های ناشی از آب را داشت. افزایش دما در خلیج مکزیک، به افزایش موارد بیماری به علت مصرف صدف‌های خام منجر شده است. یکی دیگر از پیامدهای مرتبط با پوست تغییر آب‌وهوا، سرطان پوست است: با کاهش لایه ازن، خطر ابتلا به سرطان پوست بالا می‌رود. دو درجه افزایش دما می‌تواند سبب افزایش سالانه بروز سرطان پوست تا 10 درصد شود. البته ممکن است همه عواقب مرتبط با پوست تغییرات آب‌وهوایی منفی نباشد. اگر درجه حرارت به صورت مدام به بالا رفتن ادامه دهد، برخی از زیستگاه‌های پشه‌ها به دلیل خشکسالی، خشک و محدوده بعضی بیماری‌ها کوچک خواهد شد. هنگامی که پزشکان با اشخاص مبتلا به تب و بثورات مواجه می‌شوند، تشخیص آنان بستگی به جایی دارد که شما ساکن هستید.
منبع: Reuters

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: