کد خبر: ۱۰۴۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 16
شفاآنلاین:سلامت>متخصصان دانمارکی اظهار داشتند: عارضه پوستی پسوریازیس ممکن است خطر ابتلا به بیماری آنوریسم را در فرد افزایش دهد.
به گزارش شفاآنلاین : متخصصان دانمارکی با اشاره به عوارض بیماری پوستی پسوریازیس بیان کردند: این بیماری می‌تواند موجب بروز آنوریسم نیز شود.

پسوریازیس عارضه پوستی است که موجب قرمزی پوست و پوسته پوسته شدن آن می‌شود. همچنین آنوریسم بیماری نسبتا نادری است که بر اثر آن آئورت، رگ انتقال دهنده خون به شکم بزرگ می‌شود. در صورتیکه این رگ بزرگ شده پاره شود می‌تواند مرگ فرد را به دنبال داشته باشد و اغلب پیش از پارگی علامتی از خود نشان نمی‌دهد.

متخصصان دانمارکی همچنین در این بررسی دریافتند: با تشدید عارضه پسوریازیس احتمال آنکه فرد دچار آنوریسم شود، افزایش می‌یابد.

در این مطالعه نزدیک به 60 هزار مبتلا به پسوریازیس خفیف و بیش از 11 هزار فرد مبتلا به پسوریازیس شدید مورد بررسی قرار گرفتند. کارشناسان خطر ابتلا به آنوریسم را در هر یک از این گروه‌ها مقایسه کردند. در طول مدت 14 سال 50 نفر از مبتلایان به پسوریازیس شدید و 240 نفر از مبتلایان به نوع خفیف آن دچار آنوریسم شدند.

  به نقل از لایوساینس، متخصصان دانمارکی با در نظر گرفتن عوامل موثر در بروز آنوریسم همچون سن و سابقه مصرف سیگار دریافتند: افرادی که دچار پسوریازیس شدید هستند 67 درصد بیشتر احتمال دارد دچار این بیماری شوند. همچنین مبتلایان به نوع خفیف آن نسبت به افراد دیگر 20 درصد بیشتر در معرض خطر آنوریسم هستند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
0
0
سلام من بیماری پسوریازیس سر دارم آیا جز بیماریهای پرخطر برای کرونا می باشد؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: