کد خبر: ۱۰۴۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 16
شفا آنلاین>سلامت>معاون پژوهشي مركز آموزش و پژوهش بيماري هاي پوست و جذام دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: داروي درمان بيماري سالك در مركز تحقيقات نانوتكنولوژي مشهد و با همكاري مركز آموزش و پژوهش پوست و جذام ابداع شده و اكنون در مرحله كارآزمايي باليني است.

 به گزارش شفا آنلاین،دكتر علي خامسي پور روز شنبه در حاشيه اين كنگره در جمع خبرنگاران با بيان اينكه اين دارو مراحل تحقيقاتي و آزمايشگاهي خود را گذرانده است، افزود: در اين داروي جديد، داروي 'آمفوتريسين B' داخل ليپوزيم قرار داده شده است.
سالك يك بيماري پوستي است كه در اثر ورود انگل تك سلولي به نام لشمانيا به بدن ايجاد مي شود و يك بيماري پوستي مشترك بين انسان و تعدادي از حيوانات از جمله جوندگان و سگ است.
اين بيماري با ايجاد يك برآمدگي قرمز رنگ مشخص مي شود و سپس به يك توده كوچك سفت و كبود رنگي تبديل مي شود كه در صورت عدم درمان مناسب زخمي شده و از خود جوشگاه بدشكلي به جاي مي گذارد كه تا پايان عمر روي پوست باقي مي ماند و به زيبايي فرد لطمه مي زند و باعث ايجاد اثرات رواني مي شود.
دكتر علي خامسي پور هدف از توليد اين دارو را درمان بيماري سالك عنوان كرد و گفت: اين دارو براي رفع اسكار (جاي زخم) ناشي از بيماري سالك و جلوگيري از ايجاد اسكار نيست بلكه براي درمان زخم ناشي از بيماري ساخته شده است.
وي با بيان اينكه اين دارو به صورت پماد موضعي فرموله شده است و تزريقي نيست، افزود: مصرف اين دارو مانع از ايجاد اسكار روي پوست نمي شود، اما به طور كلي وسعت اسكار روي پوست افرادي كه دارو مصرف مي كنند نسبت به بيماراني كه دارو مصرف نكرده اند، كوچكتر است.
خامسي پور گفت: معمولا زخم ناشي از سالك به داروها پاسخ مثبت مي دهد اما در موارد بسيار نادر ممكن است اين زخم سال ها باقي بماند و بهبود نيابد و به درمان هايي كه وجود دارد پاسخ ندهد.
رئيس پنل سالك كنگره بين المللي پوست، زيبايي و ليزر اظهار كرد: افرادي كه به ايدز مبتلا هستند و يا عمل پيوند عضو انجام داده اند، نيز در صورت ابتلا به سالك، بيماري آنها وخامت بيشتري مي يابد و درمان هاي موجود ديگر موثر نخواهد بود.
كنگره بين المللي پوست، زيبايي و ليزر از 27 تا 29 فروردين ماه با حضور متخصصان داخلي و خارجي از 16 كشور دنيا از جمله ايتاليا، فرانسه، آمريكا، انگليس، عراق، لبنان، آفريقاي جنوبي، برزيل و سويس در هتل المپيك تهران در حال برگزاري است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: