کد خبر: ۱۲۸۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۵ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 24
شفا آنلاین>سلامت> یک مطالعه جدید نشان داده محلی که چربی در بدن جمع می‌شود مهم است و تجمع چربی در بعضی نقاط بدن خطر بروز بیماری‌های قلبی را نسبت به وقتی چربی در جای دیگری جمع می‌شود بیشتر می‌کند.
  به گزارش شفا آنلاین،  خطرناک‌ترین محل تجمع چربی در ناحیه شکم است و جمع شدن چربی در این ناحیه خطر به‌مراتب بیشتری برای قلب دارد تا چربی که در نواحی دیگر بدن مانند ران یا باسن یا زیرپوست جمع می‌شود. نتایج این مطالعه در مجله Journa- of the America- College of Cardiology منتشرشده است.

       مطالعات قبلی نشان داده که مهم‌ترین علت بروز بیماری‌های قلبی عروقی وجود فشارخون، کلسترول بالا، چاقی، مصرف سیگار، وجود دیابت و عدم فعالیت بدنی است. در این مطالعه محققان با بررسی بیش از هزار فرد با سن متوسط 45 سال با کمک سی‌تی‌اسکن میزان و تراکم چربی در شکم این افراد و اندازه رسوب کلسیم در عروق کرونری قلب و رگ آئورت آن‌ها را اندازه‌گیری کردند. افراد به مدت شش سال پیگیری شدند.

       بررسی نشان داد گرچه تجمع چربی در هر نقطه از بدن افراد خطر بروز مشکلات قلبی عروقی را در آن‌ها بالا می‌برد، اما چربی دور شکم بیشترین تاثیر را در بروز این بیماری‌ها به‌جای می‌گذارد. همچنین در این افراد احتمال افزایش قند و چربی بیش از کسانی است که در آن‌ها چربی در دیگر مناطق بدن مانند ران، باسن یا زیرپوست جمع می‌شود.
منبع: WebMD
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: