کد خبر: ۱۲۸۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 23
شفا آنلاین>اجتماعی>شتباهات اغلب به سادگی فراموش یا بخشیده می‌شوند، در حالیکه جای تاتو برای همیشه به جا می‌ماند. اما حالا این امکان ایجاد شده تا بتوان اثرات نامطلوب تاتو را کم کرد

به گزارش شفا آنلاین،گاهی اوقات تصمیمات و علایق افراد عوض می‌شود؛ بعضی‌ها در برخی دوره‌های زمانی ممکن است از اثر تاتویی که روزگاری دوست داشتند دیگر لذت نبرند، در حالیکه بقیه ممکن است از کمرنگ شدن طرح خالکوبی‌شان ناراضی باشند. بنا به هر دلیلی، حالا این امکان ایجاد شده تا بتوان اثرات نامطلوب تاتو را تغییر داد.

پاک کردن تاتو با لیزر

برداشتن طرح تاتو در مقایسه با روزهای اول رشد چشمگیری داشته است. با توجه به پیشرفت‌هایی که در تکنولوژی لیزر رخ داده، میزان امنیت و کارایی برداشتن جای تاتو در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. امروزه روش‌های مدرن لیزری قادرند تاتوهای چندرنگ را با کمترین زخم و خراش طی جلسات کمی از بین ببرند. روش‌ لیزری شامل پالس‌های دقیق و پرحرارت نوری است که باعث تجزیه رنگ‌دانه‌ها در عمق پوست می‌شود که بعد به طور طبیعی از طریق سیستم لنفاوی بدن جذب خواهد شد.

 

آیا درمان با لیزر ساده است؟

از بین بردن تاتو به عوامل مختلفی از جمله رنگ و جای تاتوبستگی دارد. اگرچه رنگ‌های سیاه را خیلی خوب و ساده می‌توان پاک کرد، با این حال برداشتن و پاک کردن رنگ‌های قرمز و آبیِ تیره هم امکان پذیر است. در گذشته رنگ‌های سبز، نارنجی، آبیِ روشن و سفید به سختی پاک می‌شد اما امروزه تکنووژی این امکان را ایجاد کرده تا این رنگ‌ها هم به مرور زمان محو شوند. پاک کردن تاتو روی نواحی‌ای از پوست که کلفت‌تر است مانند شکم، در مقایسه با نقاطی که پوست نازک‌تر است مانند قوزک پا، به مراتب به جلسات کمتری نیاز دارد و پاک کردن تاتو در مناطقی از پوست که نازک است به دقت بیشتری نیازمند است.

بسته به اندازه و رنگ تاتو، تعداد جلسات می‌تواند متغیر باشد و به طور متوسط بین ۶ تا ۱۵ جلسه زمان ببرد. برای آنکه احساس نامطلوب کمتری داشته باشید، فرد متخصص پیش از عملیات پاک‌سازی، از بی‌حسی موضعی بر روی تاتو استفاده می‌کند. بعد از عمل پاک‌‌سازی، پوست بعضی از افراد سرخ شده و تورم کمی در نقاط مورد نظر خواهد داشت که با مراقبت صحیح بعد از مدت کوتاهی می تواند از بین برود.

تمام آنچه گفته شد در صورتی صحیح و قابل اجرا خواهد بود که پاک کردن تاتو زیر نظر و توسط متخصص پوست انجام شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: