کد خبر: ۱۲۷۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 21
شفا آنلاین>سلامت>نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد انجام یک پیاده روی کوتاه پس از صرف غذا و به ویژه غذاهای حاوی کربوهیدرات در بیماران دیابت نوع دو می تواند به کاهش سطح قند خون کمک کرده و شرایط این افراد را بهتر کند.
به گزارش شفا آنلاین،پژوهشگران در مطالعات جدید خود دریافتند که انجام پیاده روی پس از صرف غذا در بیماران دارای دیابت نوع دو در کاهش سطح قند خون آن ها موثر است. به گفته پزشکان اگرچه پیاده روی در هر شرایط و هر زمانی از طول روز مناسب بوده و توصیه می شود اما تحقیقات انجام شده نشان می دهد سطح قند خون بیماران دیابتی که پس از صرف غذا به پیاده روی سبک می پردازند به طور میانگین دوازده درصد کاهش پیدا می کند.

تحقیقات انجام شده نشان می دهد سطح قند خون بیماران دیابتی که پس از صرف غذا به پیاده روی سبک می پردازند به طور میانگین دوازده درصد کاهش پیدا می کند.

اندریو رینالد سرپرست این تیم تحقیقاتی و از اساتید دانشگاه اوتاگو در نیوزلند در رابطه با موضوع فوق اعلام کرد: در بهترین حالت ما شاهد کاهش بیست و دو درصدی سطح قند خون بیماران دیابتی از نوع دو هستیم که پس از صرف غذا اقدام به پیاده روی می کنند. این پیاده روی به ویژه پس از صرف غذاهای سرشار از کربوهیدرات بسیار موثر بوده و توصیه می شود بیماران دیابتی به طور خاص پس از صرف عصرانه ، حتما اقدام به پیاده روی کنند. با مقایسه سطح قند خون بیمارانی که پس از خوردن غذا پیاده روی داشته و آن هایی که فعالیت فیزیکی خاصی را دنبال نکرده اند، می توان به اهمیت این موضوع پی برد.

پرفسور جیم مان از دیگر اعضای این تیم تحقیقاتی نیز در رابطه با یافته فوق افزود: کنترل سطح گلوکوز خون پس از هر وعده غذائی از جمله مهمترین مسائلی است که در بیماران دیابت نوع دو باید مد نظر قرار داده شود. این موضوع نقش مهمی در کنترل میزان قند موجود در گردش خون و کاهش خطر بروز بیماری های قلبی دارد.

وی در ادامه توضیحات خود با تاکید بر اهمیت پیاده روی در بیماران دیابتی گفت: داشتن فعالیت مناسب فیزیکی پس از صرف غذا می تواند نیاز به تزریق دوزهای بیشتر انسولین را در این بیماران کاهش دهد. در نظر داشته باشید که افزایش تزریق انسولین می تواند عوارض جانبی مانند افزایش وزن منجر به چاقی را در پی داشته باشد و این موضوع برای گروه بیماران دیابتی که به طور عادی دارای اضافه وزن هستند، بسیار خطرناک خواهد بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: