کد خبر: ۱۲۷۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 20
شفا آنلاین>اجتماعی> اسکیزوفرنی یک اختلال روانی است که حدود یک نفر در هر صد نفر به آن مبتلا می‌شوند. این بیماری در بین مردها و زنان به یک اندازه شایع است و در جوامع شهری و بین گروه‌های اقلیت بیشتر مشاهده شده است.
به گزارش شفا آنلاین، علایم آن اغلب در دو گروه مثبت و منفی توضیح داده می‌شوند.

       علایم مثبت: این تجربیات نامعمول متداول‌ترین علایم اسکیزوفرنی هستند اما در دیگر اختلالات روحی هم مشاهده می‌شوند.
        هذیان: توهم در حقیقت اعتقاد راسخ به موضوعی است که ممکن است صرفا بر پایه یک تفسیر غلط یا برداشت ناصحیح از موقعیت باشد، اما در شرایطی که شما هیچ شکی ندارید دیگران اعتقاد شما را اشتباه، عجیب یا غیرواقعی می‌دانند. آنها نمی‌توانند در مورد این موضوع با شما بحث کنند. اگر آنها از شما در مورد دلایل‌تان بپرسند، دلایل شما برای آنان بی‌معنی است یا اینکه شما نمی‌توانید توضیح دهید و فقط می‌گویید: «می‌دانم.»

        چگونگی شروع هذیان: ممکن است شما کاملا به‌طور اتفاقی به آن اعتقاد پیدا کنید. ممکن است پس از چند هفته یا ماه احساس کنید که موضوع عجیبی در حال شکل‌گیری است، اما نمی‌توانید راجع به چگونگی آن توضیح دهید. ممکن است شما یک ایده وهم‌آلود را برای توضیح دادن توهماتتان بسط دهید. برای نمونه، اگر شما صداهایی را می‌شنوید که در مورد رفتارهای شما توضیح می‌دهد، ممکن است شما به این نتیجه برسید که توسط حکومت در حال کنترل شدن هستید.

هذیان سوء‌ظن: در این نوع از هذیان شما احساس می‌کنید که در خطرید. این خطرات ممکن است:
        نامعمول: شما ممکن است احساس کنید که حکومت در حال جاسوسی کردن از شماست یا ممکن است احساس کنید که همسایه شما از تکنولوژی خاصی برای جاسوسی از شما استفاده می‌کند.

        روزمره: شما ممکن است احساس کنید که همسر شما خیانتکار ا ست. این موضوع ممکن است از موضوعات کوچک و نامربوطی که ارتباطی با سکس یا روابط غیرمشروع ندارند ناشی شود. دیگران نمی‌توانند دلایلی برای اینکه شما صحیح می‌گویید پیدا کنند.

       سوءظن به‌طور واضحی برای شما استرس‌زاست. این موضوع مخصوصا موجب رنجش افرادی می‌شود که شما به آنها سوءظن دارید. مخصوصا اگر از نزدیکان شما باشند مانند خانواده‌تان.

منبع: labtestsonline.org
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: