کد خبر: ۱۲۷۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 17
شفا آنلاین>سلامت>رییس سازمان غذا و دارو قانون برنامه ششم توسعه را از قوانین حمایتی کشور در حوزه اصلاح الگوی تغذیه ای دانست.
به گزارش شفا آنلاین،رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو صبح امروز در مراسم پیاده روی و صبحانه سلامت که در پارک پردیسان برگزار شد، مراسم نمادین اینچنینی را موثر در آشنایی کودکان و آشتی مردم با تغذیه سالم و تحرک سبک دانست و گفت: یکی از چهار عامل موثر در شیوع بیماری های غیرواگیر، تغذیه سالم است.

وی ادامه داد: به دلیل زندگی صنعتی کنونی، مردم بیش از اندازه کالری دریافت کرده و کالاهای آسیب رسان شور، شیرین یا همراه با چربی های متعارف مصرف می کنند. پیاده روی روزانه نیم ساعت به همراه مصرف غذای سالم می تواند به سلامت مردم کمک کند چراکه نمی توان از مردم انتظار ورزش های سنگین را داشت. بنده از سال گذشته روزی دو تا سه کیلومتر را تا محل سازمان پیاده وی می کنم. 

رییس سازمان غذا و دارو سهم این سازمان را در تغذیه سالم مردم اینگونه بیان کرد: ما با اصلاح معیار های فنی نقش عمده ای را در کاهش نمک، چربی و شکر مواد غذایی ایفا می کنیم.خوشبختانه قوانین حمایتی نیز در کشور وجود دارد.

دیناروند اظهار داشت: در قانون برنامه پنجم توسعه، معرفی، منع تبلیغات و افزایش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای آسیب رسان تعریف شد. اگر پیش نویس برنامه ششم توسعه به تصویب برسد ،قدرت مانور و اختیارات وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو بیشتر می شود.

وی یادآور شد: در این پیشنویس پیگیری جدی تر طرح برچسب زنی روی کالاها و جلوگیری از ورود محصولات قاچاق که بدون رعایت ضوابط، تولید و وارد کشور می شود، مرد توجه قرار گرفته است.
برچسب ها: سازمان ، بهداشت ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: