کد خبر: ۱۲۷۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 14
شفا آنلاین>سلامت>پدر طب اسلامی گفت: تغذیه امروز جامعه بی‌تأثیر در گسترش بیماری‌ها نیست؛ غربی‌ها تغذیه مناسب را از ما گرفته و تغذیه نامناسب را جایگزین کردند.
به گزارش شفا آنلاین، از قزوین، آیت‌الله عباس تبریزیان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، با اشاره به دین اسلام اظهار داشت: اسلام دین حقانیت و کامل‌ترین دین‌هاست.

وی با بیان اینکه هفتاد درصد بیماری‌های مردم امروز درمان ندارد، افزود: پزشکان برای بیماری‌های ام.اس، سرطان و حتی کمر درد، شاید داروهایی برای تسکین تجویز کنند، ولی درمان ندارد، اما درمان ام.اس و بیماری‌های سخت در طب اسلامی همانند درمان یک سرماخوردگی است.

پدر طب اسلامی با اشاره به طب سنتی عنوان کرد: یازده هزار روایت درخصوص طب سنتی وجود دارد که اهمیت این موضوع را می‌رساند و در شرایط امروز که بیماری‌های مختلف به سمت مردم هجوم می‌آورد، طب سنتی به عنوان یک ذخیره الهی محسوب می‌شود.

تبریزیان افزود: مؤمنان باید طب سنتی را تبلیغ و تجویز کنند، چراکه طب سنتی گرانبهاترین میراث پیامبر و میراث علمی اسلامی است.

وی ادامه داد: انتخاب اول و راه نخست یک مسلمان باید مسیری باشد که ائمه‌اطهار(ع) و پیامبر پیش رو گذاشته‌اند و این بهداشت اسلامی بوده که باید مورد توجه همه مردم قرار بگیرد.

پدر طب اسلامی عنوان کرد: اگر مردم در جامعه بهداشت اسلامی را رعایت کنند دیگر مبتلا به بیماری نمی‌شوند و هدف طب اسلامی هم این است که مردم درگیر بیماری نشوند.

تبریزیان با بیان اینکه هنر، ساخت بیمارستان و درمانگاه نیست، اضافه کرد: هنر تهیه مسیری است که کسی محتاج بیماری نشود و امروز نیاز به یک میلیون تخت یعنی نیازمندی مردم به بیمارستان که این مسئله ایده‌آل نیست و باید با پیشگیری از مریضی، طب اسلامی را اجرا کرد.

وی مطرح کرد: امروز کمتر کسی است که در جامعه درگیر بیماری نباشد و بیشتر افراد مراجعه‌کننده چند نوع بیماری دارند که با وجود این همه بیمارستان و درمانگاه جای تعجب است، چراکه در مسیر درمان مریضی و پیشگیری به سراغ طب اسلامی نرفته‌ایم.

پدر طب اسلامی یادآور شد: باید به دنبال فراهم شدن راه درمان و پیشگیری از ابتلا توسط اسلام در جامعه بود.

تبریزیان در ادامه به نوع تغذیه اشاره و عنوان کرد: تغذیه امروز جامعه بی‌تأثیر در گسترش بیماری‌ها نیست؛ به طور مثال نازایی‌ها ارتباط مستقیم با تغذیه دارد و نباید از این موضوع غافل شد که غربی‌ها تغذیه مناسب را از ما گرفته و تغذیه نامناسب را به ما اعطا کردند.

وی اضافه کرد: امروز تغذیه جامعه چه در حوزه کشاورزی و چه در حوزه دامپروری تحت تأثیر غرب قرار گرفته است و نه تنها تغذیه مفید نیست، بلکه در برخی موارد مضر هم هست.

پدر طب اسلامی ادامه داد: باید به فکر سلامتی جامعه بود و با بازگشت به طب اسلامی جامعه‌ای سالم را رقم زد، ولی متأسفانه امروز همه ابعاد زندگی ما اروپایی شده است که باید برای جلوگیری از نفوذ بیماری‌ها به سمت طب اسلامی رفت.

برچسب ها: اسلام ، سلامت ، طب سنتی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: