کد خبر: ۱۲۷۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 15
شفا آنلاین>تغذیه>سیر مانند یک آنتی بیوتیک ، باکتری‌، سرماخوردگی،آنفلوآنزا، ویروس‌، ‏انگل، ‏التهاب، ‌‌‏زگیل، قارچها و آفت را از بین می‌برد.
به گزارش شفا آنلاین، دو جزء از سیر، ترکیبی مبتنی بر گوگرد به نام آلیسین و آنزیم آلیناز است که به طور جداگانه در سیر حفظ شده است. اما زمانی که سلول‌های سیر از هم جدا می‌شوند، عناصر آزاد شده، پس از تماس با همدیگر ترکیب قدرتمند جدیدی به نام آلیسین جدید ایجاد می‌کند.

این ترکیب جدید که دارای بوی تند و سوزاننده است از خواص زیادی برای سلامتی برخوردار است.

سیر خرد شده بصورت چرخ کرده، فشرده و غیره آلیسین بیشتری تولید می‌کند. زمانی که سیر را برش می‌دهید، چند دقیقه فرصت دهید تا فرایند شیمیایی تولید آلیسین صورت گیرد.

راه حل دیگر برای به حداکثر رساندن اثر سیر، جویدن آن به مدت یک دقیقه است. در همان زمان داخل و بیرون دهان تنفس کنید. تا جاییکه می‌توانید به جویدن ادامه داده و اجازه دهید هوا عبور کند.

چگونه پخت و پز بر مواد مغذی تاثیر می‌گذارد

حرارت دادن سیر قبل از اینکه زمان لازم برای نشست داشته باشد، آنزیم‌هایی که مسئول تشکیل آلیسین است را غیر فعال می‌کند.

قبل از حرارت دادن سیر باید مدت ۵- ۱۰ دقیقه صبر کنید. سیر با حرارت کم یا متوسط برای زمان کوتاه (تا ۱۵ دقیقه) بدون از دست دادن آلیسین پخته می‌شود.
این عمل نه تنها تضمینی برای تولید حداکثر آلیسین است، بلکه در مقابل حرارت مقاوم تر نیز می‌شود.

زمان پخت و پز سیر:

۵ تا ۱۵ دقیقه – از دست دادن حداقل مواد مغذی
۱۵ تا ۳۰ دقیقه – از دست دادن مقدار متوسط مواد مغذی
بیش از ۴۵ دقیقه – از دست دادن مقدار قابل توجهی مواد مغذی

خاصیت سوزانندگی سیر

بله، سیر پوستتان را می‌‌‏سوزاند، پس از استفاده از سیر بصورت موضعی، مراقب باشید که سیر را از روی پوست بردارید. تکه های سیر خام را روی پوستتان به مدت طولانی نگذارید. هنگام برداشتن تکه های سیر خام از روی پوست هر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، بررسی کنید که آیا سوختگی روی پوستتان هست یا نه.سیر بر روی زخم باز در عرض چند دقیقه می‌سوزاند.

فواید سیر در سیستم قلبی-عروقی بدن

سیر می تواند باعث پایین آوردن میزان کلسترول و به ویژه نوع لیپوپروتئین کم حجم (LDL) در خون می شود. محققین به ۲۰ مرد و زن روزانه ۹۰۰ میلیگرم از قرص های پودر سیر داده و آنها را با ۲۲ فردی که فقط داروی پلاسیبو دریافت می کردند، مقایسه کرده است.

در آخر این تحقیق دوازده هفته ای، میزان کلی کلسترول خون در افرادی که قرص های سیر مصرف نموده بودند، تا شش درصد کاهش پیدا کرد، درحالیکه در افرادیکه دارونکا یا پلاسیبو دریافت کرده بودند، این کاهش فقط  یک درصد بوده است.

افرادیکه سیر مصرف کرده بودند همچنین کاهش یازده درصدی در کلسترول LDL خود مشاهده کرده اند که باز این میزان در گروه دیگر بسیار کمتر و فقط سه درصد بوده است.

محققیان اعلام کردند که "پودر سیر که به شکل قرص به افراد داده شده بود، کاملاً برای آنها قابل تحمل بوده و فقط در یکی از از افراد ایجاد ناراحتی کرده بود.”

سیر همچنین داروی ضد انعقاد خون نیز به شمار می رود-یک داروی طبیعی برای رقیق کردن خون.

نتایج یک تحقیق پژوهشگران در دانشگاه سارلاندس هامبورگ، نشان داده است که سیر می تواند به بیمارانی که از بیماری انسداد شریانی که باعث لخته شدن خون در ناحیه پاها می شود، رنج می برند نیز کمک کند.

معمولاً از این بیماران خواسته می شود که راه بروند، چون بالا رفتن جریان خون میزان این لخته ها را کاهش می دهد. اما این بیماران خیلی زود دلسرد می شدند چون این بیماری موقع راه رفتن درد بسیار عمیقی در فرد ایجاد میکند.

پیشگیری از سرطان با مصرف سیر :

سیر یکی از قدیمی ترین گیاهانی است که گفته می شود خواص ضد سرطانی دارد. در گذشته مصریان و پزشکان هندی از سیر برای درمان تومرها استفاده می نمودند.”

سه راهی را که از طریق آن سیر از شما درمقابل سرطان محافظت می کند شامل موارد زیر است:

۱- با بازداشتن مستقیم متابولیسم سلول های تومر، با جلوگیری از شروع و تولید سلول های سرطانی، و با تقویت سیستم دفاعی فرد برای مقابله بهتر با سلول های سرطانی.

یک رژیم غذایی که از ۲ تا ۴ درصد سیر تشکیل شده باشد، رشد سرطان سینه را به تاخیر انداخته و تعداد تومرهای سرطانی را کاهش می دهد. "تعداد کلی تومرها در موش های صحرایی که یک رژیم غذایی %۲ سیر طی دوره ۲۰ هفته ای داشته اند، درمقایسه با گروه کنترل از این موشهای صحرایی تا %۵۶ کاهش داشته است.”

۲-  سطح گلوتاتیون-اس-ترنسفراز، بین حیواناتی که رژیم های غذایی با میزان سیر بالا داشته اند، تا ۴۲ درصد بالاتر بوده است.

گلوتاتیون-اس-ترنسفراز آنزیمی است که به رفع مسمومیت کبد از مواد سرطانزا و سایر مواد شیمیایی خطرناک، کمک میکند.

۳- سیر می تواند به طرز قابل توجهی تعداد ترکیب های افزایشی را در اسید دئوکسی ریبونوکلئیک (DNA)، کاهش می دهد.

ترکیب های افزایشی مواد شیمیایی هستند که به نیتروسامین های DNA می چسبند، و محیط را برای تغییرات سرطانی آماده می کنند.

سیر احتمال خطر سرطان های معده و شکم را نیز کاهش می دهد. در یک تحقیق که در چین انجام گرفته است، نشان داده شد که مصرف سیر به طور معکوس به شیوع ابتلا به سرطان معده و شکم مربوط است. سایر آزمایشات نشان داده است که سولفید دیالیل به میزان قابل توجهی تومرهای سرطانی شکم را در همسترها کاهش می دهد.

سیر برای درمان بیماری‌های مختلفی ازجمله آسم، برونشیت، روماتیسم، نقرس، میخچه و زگیل (به صورت موضعی)، سل، دندان درد، نیش‌زدگی و فشار خون‌بالا مفید است. در ضمن، سنگ کلیه را خرد می‌کند و در ضدعفونی‌کردن دستگاه‌های ادراری و عفونت‌های واژینال و مثانه نیز مؤثر است.

مصرف روزی نصف استکان از عصارهٔ سیر و لیمو ترش، تاثیر بسیار زیادی در رفع گرفتگی رگ‌ها خواهد داشت. همچنین آنتی اکسیدان قوی موجود در آن، رادیکال‌های آزاد را که باعث پیری و بیماری می‌شود خنثی می‌کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: