کد خبر: ۱۲۷۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 14
شفا آنلاین>سلامت>اگر همزمان با تغییر فصل دچار آنفولانزا یا سرماخوردگی شده اید می توانید در کنار درمان های دارویی از یک ترکیب خانگی فوق العاده اثربخش استفاده کرده و در مدتی کوتاه گلو درد و سرفه را ریشه‌کن کنید.
به گزارش شفا آنلاین، آنفلوآنزا بیماری ویروسی است که در فصول سرد سال شیوع بیشتری دارد. حال که در فصل پاییز به سر می‌بریم بد نیست به منظور درمان آنفلوآنزای فصلی با یک معجون دارویی آشنا شویم.

برای تهیه این داروی خانگی معجزه آسا به مواد زیر نیاز دارید:

یک دوم پیاز متوسط خرد شده
5 حبه سیر
2 عدد فلفل قرمز تند خرد شده
یک قاشق غذاخوری زنجبیل تازه
عسل طبیعی
افشره یک عدد لیمو ترش تازه

دستورالعمل تهیه این داروی معجزه‌آسا به این صورت است که پیاز، سیر و فلفل را ابتدا با هم مخلوط کرده سپس زنجیل را رنده می‌کنید. عسل به مقدار چند قاشق غذاخوری و آب لیمو ترش را به آنها اضافه کنید و  در دستگاه مخلوط کن ریخته تا تبدیل به یک محلول یکدست شود.

ترکیب نهایی را در یک بطری قرار دهید. می‌توانید آن را به مدت یک هفته در مکان خنک و تاریک نگهداری کنید و روزانه ناشتا قبل از صبحانه یک قاشق از آن را مصرف کنید.

تنها با چند روز مصرف این داروی خانگی، اثرات منحصربفرد آن را بر سلامت بدنتان خواهید دید. در واقع 2 ماده اصلی تشکیل دهنده این ترکیب (عسل و سیر) به این معجون دست‌ساز خواص درمانی فراوانی را می‌بخشند.

خوردن سیر بویژه از نوع خام آن برای پیشگیری از انواع بیماری ها مفید است. این ماده غذایی نقش بسزایی در کاهش فشارخون، کنترل کلسترول خون، جلوگیری از بیماری گرفتگی عروق کرونرقلب، بروز حملات قلبی، رفع مشکلات گوارشی چون اسهال، درمان آنفلوآنزا و کنترل علائم آن، کاهش قند خون، برطرف کردن عفونت های قارچی و در نهایت پایین آوردن قند خون دارد.

از جمله دیگر خواص سیر می‌توان به تقویت سیستم ایمنی و سم زدایی بدن اشاره کرد به طوری که کارشناسان توصیه می کنند افراد خوردن سیر را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند.

عسل نیز ماده‌ای مغذی و بسیار مفید برای بدن محسوب می‌شود که حاوی ترکیبات ضد عفونی کننده و ضد التهابی بوده و هنگام ابتلا به سرما خوردگی و آنفولانزا می تواند حلق و گلو را ضد عفونی کند.
برچسب ها: آنفلوآنزا ، سلامت ، زنجبیل
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار