کد خبر: ۱۲۶۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 11
شفا آنلاین>اجتماعی>سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: نذر اهدای خون یک تصمیم آگاهانه و اهدایی مسئولانه برای نجات جان بیماران نیازمند به خون است که در ماه محرم توسط اهدا کنندگان خون انجام می شود .
به گزارش شفا آنلاین،بشیرحاجی بیگی افزود: سازمان انتقال خون با کنار گذاشتن موضوع اهدای خون هیجانی در ماه های محرم و صفر ، به عرصه اهدای خون در قالب طرح نذر خون ورود کرده است.
وی خاطر نشان کرد: استقبال برای اهدای خون درماه محرم چهار تا پنج برابر ایام دیگر است ، بنابر این به دنبال استفاده صحیح از ظرفیت فرهنگی آحاد مردم نوعدوست برای اهدای خون هستیم .
حاجی بیگی با بیان اینکه مردم نوعدوست، علاقه و رغبت بسیاری برای اهدای خون در محرم و به ویژه تاسوعا و عاشورا دارند ،گفت : اما باید توجه داشت نیاز به خون، مختص به زمان خاصی نیست و بیماران همیشه نیازمند به خون هستند و با توجه به اینکه برخی از فرآورده های خونی، عمری کوتاه دارند،پس باید مردم را به سوی اهدای خون آگاهانه و مسئولانه هدایت کرد.
وی ادامه داد: فرهنگ اهدای خون درایران از زمان هشت سال دفاع مقدس نهادینه شده است و سازمان انتقال خون در اجرای طرح نذر خون در سال گذشته در سرتاسر کشور موفق عمل کرد و توانست اهدای خون آگاهانه و مسئولانه را مدیریت کند.
سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: تکریم ارباب رجوع از جمله دستاوردهای اجرای موفق این طرح بود که در سرتاسر کشور از محرم تا اربعین به خوبی انجام شد.
وی تاکید کرد: هموطنان و اهدا کنندگان خون باید توجه داشته باشند که اهدای خون باید به صورت مستمر،تداوم داشته باشد و مختص به زمان خاصی نباشد؛ چرا که بیماران همیشه نیاز به خون دارند و بیمار دغدغه تامین خون را نداشته باشد .
حاجی بیگی اضافه کرد: تامین ذخایر مورد نیاز و مناسب خون برای تمام ایام سال از دیگر دستاوردهای اجرای طرح نذر خون است که به خوبی به اجرا درآمد و موجب شد تا یک ذخیره خونی مناسب داشته باشیم .
وی تصریح کرد: اهدای خون آگاهانه و مسئولان و همچنین اجرای طرح نذر خون موجب شد تا شاهد حضور گسترده جوانان و هیات های مذهبی برای اهدای خون در مراکر اهدای خون باشیم.
وی افزود:اهدای خون در راستای اجرای طرح نذر اهدای خون به دلیل استقبال گسترده اهدا کنندگان در ایام تاسوعا و عاشورا با هدایت و مدیریت این اهدا کنندگان از ابتدای ماه محرم تا اربعین حسینی، ساماندهی می شود و به این 2 روزاختصاص نمی یابد تا علاوه بر تامین ذخیره مناسب خون، نیاز همیشگی خون نیز تامین می شود.
اهدا کنندگان با ثبت نام در این طرح به صورت تدریحی با نوبت قبلی برای اهدا مراجعه می کنند و از ازدحام آنها در مراکز اهدای خون نیز جلوگیری می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: