کد خبر: ۱۲۶۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 11
شفا آنلاین>حوادث پزشکی> به گفته مقامات هائیتی در روز شنبه، وبا حداقل 13 نفر را در جنوب غربی این کشور در پی طوفان ماتیو کشته است.

به گزارش شفا آنلاین،گروه‌های دولتی از سراسر هائیتی به این منطقه بحران‌زده رفته‌اند تا مراکز درمانی را تعمیر کرده و به کانون همه‌گیری بیماری برسند.

       مقامات محلی می‌افزایند، طوفان زندگی نزدیک به 900 نفر را در هائیتی گرفته که بسیاری از آن‌ها از شهرهای دور افتاده هستند. دولت سه روز عزای ملی اعلام کرده است.

       وبا سبب اسهال شدید شده و می‌تواند در عرض چند ساعت در صورت عدم درمان کشنده باشد. این بیماری از طریق آب آلوده منتقل شده و دارای یک دوره نهفتگی کوتاه است که به شیوع سریع آن منجر می‌شود.

       این نگرانی وجود دارد که وبا به دلیل نبود بهداشت و حرکت آب‌های زیرزمینی به دلیل بارش باران و سیل گسترش یابد.

       وبا به طور تصادفی توسط نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد پس از زلزله سال 2010 در هائیتی شایع شد و از آن زمان صدها هزار نفر از مردم را آلوده کرده و بیش از 9000 تن از آن‌ها را کشته است.

       گروه کمک پزشکان بدون مرز، افرادی را با هلیکوپتر برای پاسخ به موارد ابتلا به وبا به جنوب هائیتی فرستاده است. مراکز درمانی وبا که اغلب از ورق‌های فلزی ساخته شده‌اند، به وسیله طوفان تخریب شدند که وزارت بهداشت آن‌ها را بازسازی کرد.

       صندوق مرکزی واکنش‌های اضطراری پیش از وقوع طوفان، یک وام 8 میلیون دلاری به صندوق کودکان سازمان ملل کمک کرد تا پاسخ به بدتر شدن شیوع وبا در هائیتی را تسریع کند.

       در سال 2016، حدود 27000 مورد ابتلا به وبا در هاییتی گزارش شده است و بیش از 240 نفر فوت شده‌اند.

برچسب ها: ترس ، همه گیری ، وبا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: