کد خبر: ۱۲۶۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 10
شفا آنلاین>اجتماعی> ماجرا ازهمان روزهای بیمارستان شروع شد. روزهایی که برای صحبت با بیماران صعب‌العلاج ساعتها پای تختشان می‌نشست ومهمان همیشگی بیمارستان بود.
به گزارش شفا آنلاین،به نقل از سپید همان جا بود که با پسر بچه‌ای 8 ساله آشنا شد که به دلیل ازکارافتادن کلیه کم کم با ازکارافتادن کبد و بقیه اعضای بدن روبرو می‌شد.برای همین دست به کار شد.خودش داوطلبانه اعلام کرد کلیه‌اش را اهدا می‌کند.حتی برای پرداخت هزینه بیمارستان هم ماشینش را فروخت.از همان روز این کار به دلش چسبید«این کار خیلی به دلم نشست.یک جوری آرامم کرد که هیچ وقت چنین آرامشی راتجربه نکرده بودم.از آن روز به بعد دست به کار شدم و از مردم کمک گرفتم.»

کمیل نظافتی روحانی جوان آملی و سفیر صلح و دوستی سازمان هلال احمر حالا چهره شناخته شده‌ای است.صدا و سیما از فعالیت‌هایش مستند می‌سازد و خودش هم در صفحه اینستاگرامش کمپین‌های مختلفی راه می‌اندازد.او حالا به مناسبت ماه محرم کمپین نذر درمان راه انداخته است.



این کمپین نذر درمان قرار است چه کارهایی انجام بدهد؟


       در چند سال گذشته و به دلیل اینکه خیلی به بیمارستانها سر می‌زدم ،از نزدیک درگیر مشکلات درمانی مردم شدم. از نزدیک می‌دیدم که خیلی از بیماران به دلیل فقر درد می‌کشند و پولی برای پرداخت ویزیت پزشک هم ندارند.وقتی دیدم در این ماه خیلی از خیرهای محترم غذای نذری دارند و به اطعام فقرا کمک می‌کنند این کمپین را راه انداختم تا د رکنار کار اطعام و نذری های‌شان که خیلی هم بجا و محترم است به فکر درد مردم هم باشیم و به درمانشان هم کمک کنیم.خیلی از پزشکهای عزیز هم می‌توانند در این راه به ما کمک کنند و در بین ده مریضی که ویزیت می‌کنند یک بیمار را هم رایگان معاینه کنند.


 چقدرازاین کمپین استقبال شد؟
       خوشبختانه اتفاق خوبی افتاد.تا به حال سه پزشک و دو دندانپزشک و دو دامپزشک اعلام آمادگی کرده اند.چند خیر هم که د رماه محرم نذری می‌دادند به من گفتند که کمک می‌کنند. همین امروز هم رسید کمک مردمی را گفتم که مبلغ قابل توجهی کمک کرده‌اند.خدا را شکر خیلی خوب جواب داده است واستقبال خوبی شده است.

چطور شد از اینستاگرام و فضای مجازی برای فعالیتهایتان استفاده کردید؟
       من آدم به روزی هستم و همیشه از فضای مجازی استفاده می‌کنم.معتقدم همیشه می‌توان از فضای مجازی به عنوان یک رسانه زنده استفاده کرد.رسانه ای که خیلی به روز ودر دسترس است.البته صدا و سیما در این چند وقت مستندهایی از فعالیتهای ما ساخته است اما مستند خیلی به روز و دقیق نیست و مردم شاید نبینند اما فضای مجازی و اینستاگرام این روزها در ایران خیلی طرفدار دارد و بیشتر مردم از آن خبر دارند.خدا را شکر از وقتی در اینستاگرام فعالیتم را شروع کردم واکنش‌های خیلی خوبی دیدم و کم کم کارهایمان را جلو بردیم.این جا خیلی راحت هدف را معرفی می‌کنیم و وقتی به نتیجه رسیدیم به مردم و فالوئرها ی صفحه‌ام گزارش کار می‌دهیم.در بخش حمایت از بیماران کلیوی،پیوند کبد،خرید ویلچر و خرید کمک لوازم درمانی بیماران همین جا در صفحه شخصی‌ام از مردم می‌خواهم کمک کنند و همین جا به خیرین با سند و مدرک و عکس گزارش کار می‌دهم.در بخش حمایت از حیوانات و غذا رسانی و محیط زیست هم در اینستاگرام فعالیت می‌کنم و بازخوردهای خیلی خوبی هم دیده‌ام.من 4 -5 سال است که با فضای مجازی آشنا هستم و خوشبختانه فعالیتهای خوبی هم داشته‌ام.

اولین کاری که کردید را یادتان هست؟حرکتی که باعث شد مردم به شما اعتماد کنند؟
       اولین کار خیری اهدا کلیه بود.با پسر بچه‌ایی در بیمارستان آشنا شدم که مشکل کلیوی داشت.برای صحبت با بیماران صعب العلاج به بیمارستانهای فیروزگر و امام خمینی در تهران و بیمارستان 17 شهریور آمل می‌رفتم. همانجا با پسر بچه 8 ساله ای آشنا شدم که به کلیه احتیاج داشت و باید حتما پیوند کلیه می‌شد.خیلی‌ها منتظر کلیه بودند و حال پسر خیلی تعریفی نداشت و اگر پیوند نمی‌کرد شاید اتفاق بدی برای او می‌افتاد.به همین دلیل گفتم از خودم شروع کنم.سال 92 بود که کلیه‌ام را به آن پسر بچه دادم.خیلی‌ها تعجب کرده بودند که چطور برای پسر بچه ای که هیچ نسبتی بااو ندارم از جانم مایه گذاشته‌ام. اما من می‌خواستم وارد حرکتی بشوم که از جان باید گذشت.

از همین جا بود که مردم به شما اعتماد کردند؟
       بله.مردم وقتی دیدند برای خرج عمل بیمارستان ماشینم را فروختم به من اعتماد کردند.روزنامه‌ها آن زمان از کار من نوشتند و صدا و سیما هم یک مستند ساخت.این حرکت باعث شد مردم دلشان گرم شود که اگر کمکی می‌کنند واقعا خرج همان چیزی می‌شود که اعلام شده است. بعد از این کار دو پیوند کلیه و چهار پیوند مغز و استخوان داشتیم که همه از اعتماد مردم نشات می‌گرفت.البته ما به مردم این امکان را دادیم که خودشان بروند و تحقیق کنند و بعد کمک کنند.خوشبختانه اعتماد مردم به جایی رسیده است که فقط کمک می‌کنندو خیالشان راحت است که چند روز بعد سند ومدرکش را در صفحه من می‌بینند و این حرکت تا امروز ادامه دارد.بعد از اینکه کلیه‌ام را اهدا کردم از طرف هلال احمر به عنوان نماد صلح و دوستی انتخاب شدم و همین موضوع به اعتماد بیشتر مردم و خیرین کمک زیادی کرد.هنرمندها هم در این راه ما را تنها نگذاشتند.
 چه کسانی ؟
       از روز اول خواننده‌هایی مثل پویا بیاتی ،امید جهان و علی رضا روزگار به من لطف داشتند و همیشه برای مراسم‌های گل ریزان و خیریه شرکت می‌کنند و به رایگان برنامه اجرا می‌کنند.حضور این خواننده ها باعث شده مراسم‌ ما همیشه در شهر آمل با جمعیت 2تا 3 هزار نفری برگزار شود.
 فعالیتهای شما در فضای مجازی و اینستاگرام با واکنش منفی از طرف جامعه روحانیت روبرو نشد؟
       خوشبختانه تا امروز موضوع خاصی پیش نیامده است.البته چند وقت پیش و به دلیل فعالیتهایی که در حمایت از حیوانات انجام می‌دهیم برخی به ما تهمت زدند که کار واردات سگ و خرید وفروش سگ و گربه انجام می‌دهیم که خدارا شکر بر طرف شد و متوجه شدند که موضوع فقط یک تهمت است.من در کارهایم فقط به حضور خدا توجه می‌کنم و توکلم به اوست.این حرفها جلوی مرا نمی‌گیرد.هدف من کمک وآموزش کمک کردن است.اینکه می‌توانیم دور هم جمع شویم و به هم نوع خود کمک کنیم. می‌توانیم در ماه محرم نذر درمان را ه بیندازیم و همه با هم به کمک بیماران فقیر برویم. همین ،من هیچ چیزی برای خودم نمی‌خواهم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: