کد خبر: ۱۲۶۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 07
شفا آنلاین>سلامت>دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو گفت: در حال حاضر ۶۶ آزمایشگاه برای بخش دانش‌آموزی خدماتی را ارائه می‌کند که این موضوع از طریق شبکه آزمایشگاهی فراهم شده است.

به گزارش شفا آنلاین، سعید سرکار در نشست با سفرای سی‌ و یک کشور در حاشیه نهمین جشنواره نانو با بیان اینکه  عدم وجود زیرساخت های پژوهشی در حوزه نانو یکی از چالش ها در این حوزه محسوب می شود، اظهار داشت: یکی از اقدامات ستاد نانو برای رفع این چالش، ایجاد شبکه های آزمایشگاهی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۶ آزمایشگاه برای بخش دانش‌آموزی خدماتی را ارائه می‌کند، بیان کرد: این فعالیت‌ها باعث شده که برخی از کشورها همچون کشور چین تقاضای ایجاد آزمایشگاههای دانش‌آموزی را از ایران داشته باشند.

دبیر ستاد توسعه فنانوری نانو افزود: برنامه ما توسعه همکاری با سایر کشورها است از این روی از سفرا تقاضا داریم که به دانشمندان بدون مرز اجازه دهند تا روابط علمی توسعه یابد. 

به گفته دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو،  تاکنون هفت دوره المپیاد دانش‌آموزی برگزار کردیم و در سال جاری نیز اولین مسابقه دانشجویی نانوتکنولوژی با حضور شش کشور برگزار می شود. 

وی افزود: در حال حاضر ۳۰ هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری نانو در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری تربیت شده است ؛ همچنین ۶۵ دانشگاه در دوره‌های کارشناسی نانو فناوری و ۲۰ دانشگاه در دوره‌های دکتری دانشجو می پذیرند.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با تاکید بر این که در حال حاضر فناوری نانو در ده حوزه صنعتی رسوخ کرده است، گفت: با توسعه فناوری نانو در کشور ۱۴۰ تجهیزات پیشرفته از طریق ۴۰ شرکت دانش‌بنیان تولید شده است.

وی افزود: محققان کشور ما توانستند دارویی با فناوری نانو تولید کنند که هر ویال آن حدود ۴۰ دلار و خرید نمونه خارجی آن برابر با ۸۰۰ دلار است. 

به گفته سرکار، در حال حاضر ۱۶شرکت در حوزه صنعتی، ۱۸ شرکت در حوزه کشاورزی و ۸ شرکت در حوزه های نفتی مرتبط با فعالیت‌های نانو فعال هستند. 

برچسب ها: نانو ، آزمایشگاه ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: