کد خبر: ۱۲۵۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 03
شفا آنلاین>تغذیه> از غذاهای فصلی استقبال کنید. با رسیدن فصل جدید زمان تغییر رژیم غذایی شما فرارسیده است. تمام خوراکی‌های خوشمزه‌ای را که این فصل در اختیار شما قرار می‌دهد در آغوش بگیرید.
به گزارش شفا آنلاین، از آمدن کدوتنبل، هویج، سیب‌زمینی شیرین، شلغم، گلابی، انجیر استقبال کنید. یکی از بهترین غذاهای این فصل سوپ کدوحلوایی، سیب‌زمینی شیرین پخته‌شده و پای سیب ترد است.

        به رنگ پاییز غذا بخورید. پاییز فصل رنگ‌های گرم است. سبزهای تیره، زرد و نارنجی‌های درخشان است. زمانی که غذاهایی حاوی این رنگ‌ها را میل می‌کنید، می‌تواند انرژی موجود در رنگ‌های موجود را به خود جذب کنید. غذاهای پاییزی درخشان، رنگارنگ و مغذی هستند. واقعیت این است که هرچه رنگ بیشتری در غذاهای شما وجود داشته باشد، بیشتر به سلامتی شما کمک می‌کند.

        سیستم ایمنی خود را تقویت کنید. تغییر فصل زمان خوبی برای تقویت سیستم ایمنی است. هر زمان که نیاز به تقویت سیستم ایمنی خود دارید به طبیعت بازگردید: نوشیدن آب فراوان، خوردن غذاهای خام، سیر، محصولات پروبیوتیک، اسیدهای آمینه، ویتامین‌هایE،D3،B و C، روی، موم و عسل را فراموش نکنید. روش دیگر تقویت سیستم ایمنی، تحرک بدنی است که در نکته بعدی به آن اشاره خواهی کرد.

        به بدن خود حرکت دهید. اگرچه تابستان فصل فعالیت‌های بیرون از منزل است و این کار به بدن شما اجازه می‌دهد تا حرکت داشته باشید اما این نیاز بدن شما در فصل پاییز نیز وجود دارد. این پاییز، خود را به نظم درونی بیارایید و نگذارید سرد شدن هوا شما را متوقف کند. البته می‌توانید از فضای داخلی منزل هم به این منظور استفاده کنید. در خانه حرکات کششی انجام دهید. یوگا کنید یا برای انجام آن از باشگاه ورزشی استفاده کنید و به این ترتیب برای آمدن زمستان آماده شوید. یک روش آرام و مناسب برای تحرک دادن به بدنتان بیابید به طوری که بتوانید سالم و متناسب بمانید.

        با فصل همراه شوید. به خودتان اجازه دهید تا تغییرات را بپذیرید و سبک‌زندگی‌تان را تغییر دهید. در پاییز روزها کوتاه‌تر و شب‌ها بلند‌تر می‌شود و این تغییرات زمان مناسبی برای مراقبت از شما را فراهم می‌کند. آرام‌سازی را در خانه خود تجربه کنید. از کیسه آب‌گرم بهره ببرید، لباس‌های راحتی مناسب خودتان را بپوشید و از شب‌هایی که زود فرا می‌رسند استقبال کنید. فیلم‌های مورد علاقه‌تان را تماشا کنید، چای بنوشید یا شروع به نوشتن رمانی کنید که همیشه آرزویش را داشتید.

       پاییز فصل مناسبی برای کم کردن سرعت و لذت بردن از تعمق درون است. اجازه دهید این فصل، زمانی برای تغذیه بدن و روانتان باشد. از میوه‌ها و خوراکی‌های فصلی استفاده کنید و با طبیعت هماهنگ شوید.
منبع: Mindbodygreen
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: