کد خبر: ۱۲۵۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 01
شفا آنلاین>سلامت>مدیربرنامه سلامت چشم و پیشگیری از نابینایی معاونت بهداشت از تشکیل کنسرسیوم سلامت چشم و پیشگیری از نابینایی جهت استفاده بهتر از فرصت‌ها و امکانات در راستای سلامت چشم و پیشگیری از نابینایی خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر سیدفرزاد محمدی، گفت: تشکیل کنسرسیوم، مصداقی از اقتصاد مقاومتی است؛ چراکه پیشگیری از موازی‌کاری، استفاده مناسب از امکانات، همکاری بین بخشی و توسعه همکاری‌ها با بخش خصوصی از جنبه‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت: با توجه به اهداف تولیتی برنامه سلامت چشم و پیشگیری از نابینایی، توسعه دادن همکاری بین بخشی در جهت پیشگیری از نابینایی است و یکی از راهبردهای استفاده بهتر از فرصت‌ها و امکانات راه‌اندازی کنسرسیوم است. تشکیل کنسرسیوم تلاش برای رسیدن به اهداف مشترک در عرصه بهداشتی و سلامتی و ایجاد همکاری بین بخشی است.

وی در ادامه افزود: در حوزه چشم ‌پزشکی که درگیر مستقیم با مقوله‌های پیشگیری و بیماری با نگاه تولیتی سلامت چشم هستیم، افرادی را برای همکاری در نظر گرفته‌ایم که مفهومی از کمیته ملی را هم در بردارد. البته ساختار کنسرسیوم عملگراتر و چابک‌تر از یک کمیته ملی داخل سازمان فعالیت خواهد داشت. این ساختار شامل وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی، وزارت آموزش و پرورش، مراکز تحقیقاتی بیماری‌های چشم دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و بیمارستان فارابی، مرکز تحقیقات نور و بنیاد نورآوران سلامت است و با توجه به موضوعات و مناسبت‌های مرتبط در زمان‌های متفاوت و بسته به نوع فعالیت از دیگر گروه‌ها مثل بخش بازتوانی سازمان بهزیستی و ... نیز دعوت بعمل خواهد آمد.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، محمدی افزود: باتوجه به اینکه یکی از چالش‌های مهم، ادغام برنامه‌های تدوین شده در سیستم بهداشتی کشور است و پیش نیاز ادغام نیز بررسی ماژول‌های موجود بوده، ضروری است که به درستی موقعیت سیستم ارزیابی شود، مثلا بررسی فعالیت‌های سیستم بهورزی، سلامت خانواده و پزشک خانواده جهت جلوگیری از موازی کاری ودر نهایت ادغام برنامه بدون تحمیل وظایف جدید به سیستم انجام شود.

مدیر برنامه سلامت چشم و پیشگیری از نابینایی معاونت بهداشت وزارت بهداشت در پایان گفت: راه‌اندازی شبکه‌ای از مهد کودک‌های نابینایان تحت عنوان "بوستان حواس" که در حال حاضر دو مدل در شهر مرودشت و منطقه شرق شهر تهران در حوزه بازتوانی و ایجاد تجربه غنی از حواس و ادراک، فعال است، پروژه دیگری در دستور کار این کنسرسیوم است.

برچسب ها: کنسرسیوم ، چشم ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: