کد خبر: ۱۲۵۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۹ - ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 30
شفا آنلاین>سلامت>یک مطالعه بزرگ جدید می‌گوید نوجوانانی که یا اضافه‌وزن دارند یا آمادگی جسمانی آنها پایین است، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به فشار خون بالا در میانسالی قرار دارند.
به گزارش شفا آنلاین، محققاندر ژورنال طب داخلی JAMA گزارش کردند که افرادی که در نوجوانی هم سنگین بودند و هم آمادگی جسمانی خوبی نداشتند در معرض بیشترین خطر قرار داشتند.


اما حتی نوجوانان لاغری که آمادگی جسمانی خوبی نداشتند هم در معرض ابتلا به مشکلات فشار خون در آینده بودند. محققان خاطرنشان کردند که فشار خون بالا جدی است و خطر سکته مغزی، بیماری قلبی، بیماری کلیوی و مرگ زودهنگام را افزایش می‌دهد.


متخصصان می‌گویند که این یافته‌ها که بر اساس بیش از ۱.۵ میلیون مرد سوئدی که به مدت ۲۶ سال تحت پیگیری قرار گرفته بودند به دست آمده، چند نکته اصلی را خاطرنشان می‌کنند. یکی از آن‌ها این است که با هر وزنی، ورزش اهمیت دارد!


دکتر کارل لیوی، سرپرست پزشکی بازتوانی قلبی در مرکز طبی اشنر گفت: «این اهمیت از فشار خون هم فراتر می‌رود. ما از مطالعات زیادی که خودم و همکارانم منتشر کرده‌ایم می‌دانیم که ورزش در رویدادهای مربوط به بیماری‌های قلبی‌عروقی و بقای کلی بیماران بیشتر از چاقی خطرساز است.»

برچسب ها: خطر ، فشار خون ، نوجوانان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: