کد خبر: ۱۲۵۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 30
شفا آنلاین>اجتماعی>اصطکاک میان رئیسان و کارمندان گاهی ممکن است مربوط به سبک‌های کاری متفاوت باشد. کنترل کردن اعمال رئیستان برای شما ناممکن است، اما می‌توانید چگونگی واکنشتان به آن‌ها را تغییر دهید.
به گزارش شفا آنلاین،در اینجا خصوصیات پنج نوع رئیس بد را می‌شماریم:

       1. زورگویی: گرچه لازم است رئیس برای انجام کارها گاهی لازم است اندکی به کارکنان فشار آورد، اما رئیس زورگو آن را به حدی سمی می‌رساند و در آشکار و نهان کارکنانش را تهدید و تحقیر می‌کند.

       2. دخالت در جزئیات: گاهی لازم است رئیس برای اطمینان از انجام شدن کارها خودش به‌طور مستقیم در انجام آن‌ها دخیل باشد، اما «مدیر کوچک» همیشه بالای سر کارکنانش حاضر است و درباره کوچک‌ترین جزئیات به آن‌ها فرمان می‌دهد.

       3. ضعف در ارتباط: گرچه مهم است که کارکنان را تا حدی آزاد گذاشت و از «مدیریت کوچک» پرهیز کرد، اما درعین‌حال لازم است که برای انجام کار راهنمایی‌های لازم را هم در اختیار آنان بگذارد. رئیسی که ارتباط خوبی با زیردستانش برقرار نمی‌کند، نمی‌تواند آنان را راهنمایی کند، بنابراین نتیجه این است که کارها تا آخرین دقایق ناتمام می‌ماند یا حتی دوباره‌کاری ضرورت پیدا می‌کند.

       4. کارشکنی: این نوع رئیس تلاش‌های کارکنان را تخریب می‌کند. هنگامی‌که کاری خوب انجام شده باشد، اعتبار آن را به خودش منسوب می‌کند و هنگامی‌که کارها خراب شده باشد، تقصیر را به گردن زیردستانش می‌اندازد.

       5. دمدمی‌مزاج بودن: این رئیس ممکن است مهربان و خوب به نظر برسد، اما فاقد قاطعیت و صراحت است. این خصوصیات باعث سردرگمی و ناکارآمدی کارکنان می‌شود. رئیس دمدمی‌مزاج همچنین ممکن است نوسان‌های خلقی پیش‌بینی‌ناپذیر داشته باشد؛ یک روز به کسی اعتماد کند و کاری به او بسپارد و روز دیگر به ناگهان او را به باد حمله و انتقاد بگیرد.

کارمندان در برابر این رئیسان بد چه‌کار باید بکنند؟
        در مواجهه با رئیس زورگو آرامشتان را حفظ کنید. در برابر زورگویی او واکنش تهاجمی نشان ندهید، بلکه به‌آرامی از خودتان دفاع کنید و موضع خودتان را توضیح دهید. در بسیاری از موارد، این نوع مدیران درنهایت «ندای خرد» را می‌پذیرند.

        در برابر «مدیر کوچک» که می‌خواهد بر همه جزئیات نظارت داشته باشد، معمولاً موضوع به اعتماد برمی‌گردد. باید سعی کنید اعتماد این نوع رئیس را جلب کنید و او را در جریان جزئیات قرار دهید.

        در برابر رئیسی که ارتباط‌گر خوبی نیست و راهنمایی‌های لازم را نمی‌دهد، باید موضعی فعال داشته باشید و از قبل پرسش‌های زیادی درباره روند کار مطرح کنید.

        مواجهه با رئیس کارشکن کار سختی است، اما یک شیوه که بتوانید از پس او برآیید این است که او را در نظر خودش خوب جلوه دهید، البته نه به قیمت قربانی کردن پیشرفت شغلی خودتان. همچنین در برابر چنین رئیسی باید مجهز باشید و اسناد کاری لازم را در اختیار داشته باشید، تا اگر کارها خراب شد، بتوانید این شواهد را ارائه کنید و نگذارید تقصیرها به گردن شما انداخته شود.

        رفتارهای رئیس دمدمی‌مزاج را می‌توان مثل یک بچه بدقلق پیش‌بینی کرد. بهترین دفاع در این مورد این است که نوسان‌های خلقی این نوع رئیس را به خودتان نگیرید. به یاد داشته باشید که این واکنش‌های رئیستان مربوط به شما نیست و بسیاری از چیزهایی که شما از آن خبر ندارید ممکن است باعث واکنش رئیستان شده باشد. هنگامی که این مدل رئیس در این حالت خلقی ناپایدار است، سعی کنید ارتباطتان با او را به‌جز در موارد فوری محدود کنید.
منبع: CNBC

برچسب ها: رئیس ، کارمند ، کنترل کردن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: