کد خبر: ۱۲۵۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 29
شفاآنلاین>جامعه پزشکی>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بازنگری روند تائید مدارک پزشکان متخصص و فوق تخصص شاغل در مراکز معتبر بیمارستانی و درمانی روسیه و کشورهای اروپایی خبر داد.
به گزارش شفاآنلاین : در نشست کاری سیدحسن هاشمی و شماری از پزشکان ایرانی شاغل مقیم روسیه که با حضور مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی و مقام های وزارت بهداشت عضو هیات در سفارت ایران برگزار شد، پزشکان متخصص و فوق تخصص دارای مجوز کار و شاغل در بیمارستان ها و مراکز درمانی روسیه، خواستار تسهیل در اجرای روند تائید مدارک خود شدند.
همچنین پزشکان ایرانی برای سرمایه گذاری در ساخت بیمارستان و همکاری در انتقال فناوری ساخت تجهیزات پزشکی به ایران اعلام آمادگی کردند.
هاشمی در این نشست که شامگاه چهارشنبه برگزار شد، گفت: به گونه ای در روند اجرای کارها بازنگری خواهد شد که تا پایان کار دولت یازدهم مشکلات مربوط به تائید مدارک پزشکان شاغل در مراکز معتبر درمانی و بیمارستانی روسیه و برخی کشورهای اروپایی برطرف شود.
وی همچنین با اعلام استقبال دولت و وزارت بهداشت از سرمایه گذاری برای ساخت بیمارستان به ضرورت تامین این نیازها در شهرها و مناطق جمعیتی کم برخوردارتر تاکید کرد و گفت که این مراکز نباید در یک منطقه خاص تجمیع شود.
هاشمی همچنین محسن اسدی لاری قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل را به عنوان مسئول پیگیری مباحث در باره پیشنهاد مطرح شده برای سرمایه گذاری و ساخت بیمارستان معرفی کرد.
سنایی سفیرجمهوری اسلامی نیز در این نشست در باره برنامه تائید مدارک پزشکان ایرانی دانش آموخته در روسیه شاغل در مراکز درمانی این کشور گفت که گام هایی در این زمینه برداشته شده است و با حمایت دولت ادامه خواهد یافت.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: روابط ایران و روسیه در حوزه های مختلفی شتابان رو به گسترش است که با مذاکرات وزیر بهداشت و هیات همراه در مسکو عرصه سلامت نیز شاهد توسعه همکاری ها خواهد بود.
سنایی ادامه داد: انعقاد و اجرای قراردادها برای همکاری های دو کشور در زمینه های پزشکی، دارویی و فناوری های نوین تجهیزات درمانی و تشخیصی، توسعه دهنده روابط در بخش های سلامت می باشد.
در جریان سفر هیات ایرانی که دیروز آغاز شد، افزون بر شروع کار خط تولید ماده اولیه داروی ایرانی فینگولیمود برای درمان ام اس در شهر سن پترزبورگ، دو پروتکل دارویی و تجهیزات پزشکی، یک برنامه اقدام عملیاتی همکاری بهداشتی و همچنین 12 سند بین بخش های خصوصی در پایان مذاکرات هاشمی و ورورنیکا اسکوورتسوا وزیر بهداشت روسیه در مسکو امضا می شود.
بخشی از اسناد نقشه راه توسعه روابط ایران و روسیه که پائیز سال گذشته در نشست کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور در مسکو امضا شد و ارزش طرح های مورد توافق در آن 40 میلیارد یورو می باشد، در برگیرنده اجرای پروژه هایی در حوزه بهداشت و درمان و دارویی است.
محسن اسدی لاری قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل، مصطفی قائمی رئیس انستیتو پاستور، عباس زارع نژاد رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی، محمود بیگلر مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی، فرزاد پیرویان معاون سازمان غذا و دارو، حسام الدین مدنی مسئول پیگیری امور حوزه سلامت در روسیه، فریدالدین تهرانچی معاون اجرایی امور بین المللی و فرشته زراعتی رئیس اداره همکاری های علمی وزارت بهداشت اعضای هیات ایرانی در این سفر دو روزه هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: