کد خبر: ۱۲۵۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 28
شفا آنلاین>سلامت>با خواص شگفت انگیز لیموترش اشنا شوید.
به گزارش شفا آنلاین، لیموترش حاوی  ویتامین C و آنتی‌اکسیدان قوی است که علاوه بر از بین بردن سلول‌های بد و رادیکال‌های آزاد در بدن از تشکیل سلول‌های سرطانی و ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند.
لیموترش منبع خوبی از ویتامین B کمپلکس و پیش‌ساز ویتامین A می‌باشد. این ویتامین‌ها ایمنی بدن را افزایش می‌دهند.
لیمو ترش مانع اسهال و استفراغ می‌شود.
مصرف آب لیمو باعث کاهش تب در افراد بیمار می شود. به عنوان مثال اگر چند قطره از اسانس لیمو یا مقداری آب لیمو را به آب سرد اضافه کنید، سپس با استفاده از یک دستمال آن را روی پیشانی تب دار قرار دهید، این کار باعث کاهش تب و تقویت نیروی بدن خواهد شد.
با توجه به مقدار بسیار زیاد ویتامین C موجود در لیمو، مصرف آن باعث افزایش مقاومت سیستم ایمنی بدن میشود. برای فرد مبتلا به آنفلونزا وسرماخوردگی مصرف مخلوطی از آب لیمو تازه با عسل در یک لیوان آب گرم بسیار مفید است.
 آبلیمو ضد کم خونی است و غلظت خون را از بین می‌برد.

مخلوط آبلیمو و گلیسرین به کیفیت ۱ به ۱۰ برای نرم کردن پوست و از بین بردن جوش،آکنه و آفتاب‌سوختگی‌های پوست بسیار مفید است.
 مصرف لیمو ترش در بارداری به کاهش حالت تهوع و جذب آهن در غذاها کمک میکند.
 
علاوه بر این همه خاصیت که در مورد این میوه ذکر شد ، لیموترش در  سلامت قلب و عروق، در سلامت کبد ،  کلیه و مجری ادراری، در بهبود رماتیسم و سیاتیک، در سلامت دهان و دندان، در سلامت روان، و .....تاثیر بسزایی دارد.
بهترین روش برای خوردن پوست لیمو
اکنون  بهترین شیوه برای خوردن لیمو ترش: ابتدا باید لیمو را در فریزر نگهدارید تا فریز شود. سپس آن‌ها را خرد یا رنده کنید. حال می‌توانید این تکه‌ها را در سالاد استفاده کنید و یا مستقیماً با مقداری شکر مخلوط کرده و میل بفرمایید. این بهترین شیوه است تا هم از مزه و هم از خواص مفید پوست لیمو بهره‌مند شوید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: